Jump to content

Fallkniven NL 5 cx


zeissoem2

Recommended Posts

Brukt en kniv til kr. femten tusen (riktignok svenske) med knallhardt pulverstål til "hardt arbeid"?

 

Villig til å vedde penger på at du er førstemann, og at diverse amerikanske fora er interesserte i hva du kommer frem til. :D

Link to comment
Share on other sites

Jepp, bruker alt jeg og, men min dyreste koster en brøkdel av den der. :) Metallurgen har sikkert innspill på Cowry X, men jeg gjetter på standard pulverstålegenskaper: latterlig skarp, holder eggen lenge, skikkelig dritt å sette opp, glimrende til kjøtt, mindre egnet til hugging.

Link to comment
Share on other sites

siden finn og qxl ikke gikk så kan du jo se om du ikke får den solgt her:

 

http://www.knifeforums.com/forums/showf ... cec165dd8/" target="_blank

 

der treffer du nok litt bedre på brukergruppa.

 

OM jeg satt på en cx så hadde jeg solgt den og kjøpt en vanlig idun som jeg gledelig hadde brukt.. (angre stygt på at jeg solgte min her når jeg var blakk og årsavgifta lå i postkasa)

 

etter å ha mistet en Chris Reeve Sebenza pheasant tail så er jeg litt var på å kommle rundt med dyre kniver i beltet :P men det er jo bare meg da

Link to comment
Share on other sites

Ikke sikkert NL5 i Cowry-X er testa så mye, men produsenten (Hattori) har flere andre modeller i stålet som har vært brukt.

Ut ifra sammensetning på stålet og hardhet skal den være sprø og kreve en relativt butt egg for ikke å chippe. (>40 grader totalt.) Gjør seg nok best på kjøtt.

 

Støtter ellers holdningen om at verktøy skal brukes.

Kjør på, men kan være lurt å starte mykt. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...