Jump to content

Woodleigh forhandlere?


YnStee

Recommended Posts

Sitter og skal handle inn kuler til høstens jakt til min .358, har sjekket prisene hos midway og som vanlig er det ikke billig der. Lurte derfor på om det er andre i kongeriket som forhandler Woodleigh? har sjekket med hjemmelding.no men han selger desverre ikke disse.

 

Kulen jeg skal ha er 250grains RN SP.

 

 

Mvh gutten i røyken

Link to comment
Share on other sites

jeg skal bruke mine i min 358 NM, men min har en relativt kort pipe, så hastighetsnivået ligger noen hakk over en 9,3x62 bare. Kula er lodda blykule, er noe hardere enn oryx,den har også en smalere ring på vbakre del av kula, dette for å ha mere kontrollert ekspansjon, så jeg tror denne vil passe meg veldig bra. Sjekk ut kuletesten som Alf Martin Bråthen gjorde i jeger hund og våpen i 2004, den ligger ute på kammeret her en plass.

 

jeg kunne selvfølgelig ha brukt en homogen kule bare litt over 200 grains, men shit, når det først er grovt skal det være litt tyngde :lol:

 

 

om det ikke dukker opp flere forhandlere her så kommer jeg til å bestille fra midway likevel.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg har kjøpt inn samme kule bare i 270grs til min 375H&H, den kom på rett under 10,- pr kule. Mulig jeg er rar, men jeg synes ikke det er så mye for en knallgod kule i et såpass grovt kaliber. Et eksempel er jo Swift A frame kula i .30 kaliber, den er faktisk dyrer hos Midway enn den jeg kjøpte..... Er klar over at det er lett å finne gode jaktkuler i .30 kaliber billigere enn dette, men det setter det kanskje litt i perspektiv. Det kaliberet du har er ikke så vanlig, derfor koster kulene litt mer. Når en tenker etter, så er det ikke så mange kulene som går med på en høst alikevel, så jeg tør påstå at det er den minste kostnaden vi sliter med innen denne hobbyen! :D

Link to comment
Share on other sites

250 gr Woodleig til 35 Whelen og 250 gr Woodleigh til 338 Winmag har jeg kjøpt hos Rogne Våpen i Trondheim.

Husker ikke prisen (et par tre år siden), men som det er sagt tidligere, gode jaktkuler koster men de er vanligvis vel verdt det.

 

338 Winmag blir med til Sør Afrika i August, ladet med 250 gr RN Woodleigh.

Har zebra, waterbuck og black wildebeest på ønskelista samt en del av de mindre, bla bushbuck.

Blir det resutat kommer det "kulerapport".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...