Jump to content

Tofot.. Hvilken?


jan arild nilsen

Recommended Posts

Kjøpte en Harris tofot med vugge i størrelsen 9-13" på Ebay fra jay's for

628 kr inkl frakt. Lå i posten etter 6 dager. Veldig godt fornøyd med den :D

Se under emnet : Tofot- Norma/Harris? for link til selger. Skal også kjøpe en for

sittende skyting før jakta...

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Helt klart stoney point rapid som det er referert til over her hos storfangst.no

 

Har den på min tikka t3,er bare å klikke av og på+veldig liten del igjen på børsa.

 

Reima til børsa kan bare sitte på til en hver tid.

 

Skal vist også komme i liggende har jeg hørt.

Link to comment
Share on other sites

Harrisen festes på samme øyet som reimen festes på, og reimen festes på tilsvarende øye på tofoten. Det er dermed intet igjen av mikk makk når tofoten fjernes fra børsa ved å løsne en rund mutter/hjul med fingrene. Enkelt og sikkert. Gå inn på Harris.com og se de forskjellige modellene. Har den selv på en sako finnlight 75.

Link to comment
Share on other sites

Har et lite spørsmål ang. bruk av tofot. Er det ikke like greit, til lanholdsskyting, å bruke en pøll, eller to..?

 

Har selv tofot, og har merket dens begrensninger. Sliter med å ikke kunne legge vekt forover på rifla ved visse underlag, da den sklir forover. Samt at den kan virke litt ustødig, sammenlignet med en pøll..

 

Har selv en stor pøll fra Caldwell som er fyllt med ris. Dette gjør den nokså tung, men veldig stabil og fin. Perfekt til banebruk.. Skal neste gang på banen sammenligne litt, tofot vs. pøll..

 

Jeg registrerer at flere tar av tofoten ved jakt. Her er jeg litt motsatt. Jeg syns det er alldeles glimrende med tofot på jakt, men den kunne godt vært litt lengre.. Jeg har Harris sin, er vel den minste vil jeg tro...

Link to comment
Share on other sites

da er harris tofot bestilt og betalt.. takk for tips! jeg ar tenkt og bruke tofot på for eks gåsejakt der det kan være vanskelig og finne "anlegg" spesielt når holdene blir litt lange. På andre tyer jakt er det ikke så aktuelt og ta den med, jeg personelig kunne ikke tenke meg og drasse på en pose med erter når jeg skal på jakt :winke1:

Link to comment
Share on other sites

da er harris tofot bestilt og betalt.. takk for tips! jeg ar tenkt og bruke tofot på for eks gåsejakt der det kan være vanskelig og finne "anlegg" spesielt når holdene blir litt lange. På andre tyer jakt er det ikke så aktuelt og ta den med, jeg personelig kunne ikke tenke meg og drasse på en pose med erter når jeg skal på jakt :winke1:

 

Hehe, trenger ikke fylle den med erter. Det vil bli uforholdsmessig tungt, enig! Men du kan kjøpe Pøllefyll (tror jeg det heter). Finnes i flere varianter, deriblant kort. Tror skytterlinken.no selger dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg ser også etter tofot til sittende stilling. Tenkte å bruke den i bukkejakta, primært. Vil helst ha harris, da disse får mye skryt, jeg tenker også å bestille fra ebay.com, da dollaren er lav og det er litt å spare på det! Hvilke høyder er vanligst? er det overnevnte? evt hvilke modeller har folk erfaring med? lurer også på om den festebraketten som du setter på reimfestet følger med når du kjøper selve tofoten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...