Jump to content

Kuler til gås i 22-250


ChristerM

Recommended Posts

Heisann!

 

Først.... Hvis moderator mener at denne hører hjemme i f.eks jakt... "Feel free to move..." :wink:

Og så... Prøvde å søke, for å se om det fantes en lignende tråd, MEN får tilbake at 22-250 IKKE finnes i noen innlegg...... :?::shock::?::shock:

Så det er kanskje en liten bug på søker'n...??

(Søket var: 22-250 + gås)

 

 

Da kan jeg begynne..... :P

Er det noen som kan anbefale en kule eller to som det er verdt å prøve ut med tanke på gåsejakt?

Og da selvfølgelig for å lades i nevnte 22-250.... :wink:

 

Innbiller meg at FMJ kan føre til en del skadeskyting....

 

Ser for meg at en "moderat" ekspansjon bør fungere, ved f.eks skudd gjennom brystet. Uten at en dermed ender opp med fjøra på innsiden... :lol::lol:

Eller "gåseregn" alla HP TNT på kråke.... :shock:

 

Ladedata finner jeg i ladeboka eller hos produsenter, så det er mest forslag til kuler jeg er interressert i...

 

Vil for all del ikke fornærme noen, eller på andre måter tråkke noen på tærne, men er jamnt over skeptisk til ladedata fra

"Gudoghvermansen".... :oops:

Har sett litt for mye "luggumt" rundt omkring opp gjennom årene... :shock::shock:

 

Mvh

Christer Myhre

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Rhino 55grs på det meste som skal spises. Har oppi 35 grs N-140 som gir 1020ms fra et 45cm langt løp. Trophy Bonded, Norma Oryx og Barnes TSX i lignende kulevekter gjør alle en god jobb.

Ps. 22-250rem og søkefunksjonen er ikke gode kamerater. Tror søkefunksjonen liker tunge kuler best.

Link to comment
Share on other sites

Heisann!Og så... Prøvde å søke, for å se om det fantes en lignende tråd, MEN får tilbake at 22-250 IKKE finnes i noen innlegg...... :?::shock::?::shock:

Så det er kanskje en liten bug på søker'n...??

(Søket var: 22-250 + gås)

 

Litt spesiell den søkemotoren.

Hvis du fjerner bindestreken i 22-250 og bare har et mellomrom så slår søket inn :wink:

Fikk 59 treff ved å søke på 22 250 +gås.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bruker FMJ i 223 og ved gode treff faller gåsa. Ikke skyte på for lange hold tror jeg er viktig med FMJ på jakt. Prøvde også 40 grains varmint kule. Sikta over midtlinja på gåsa. Rett ned og ingen skade på bryststykkene. De første gjessa jeg skøt var med Remington Corelokt ultra, den loddede, og det ble ganske store ødeleggelser når den traff bryststykkene. Blir nok FMJ fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jørund Lien meinte det var like greit å bruke varmint kule.

"Rett ned" og det var sjeldan at filètane vart øydelagt.

 

Eg har ikkje prøva 250'en på gås, kun 6,5-06AI og då med Rhino kule. Hòl på storleik med eit kronestykke i den eine eg skaut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...