Jump to content

1911 utkast problem


jarex

Recommended Posts

Har en 1911 i .45 acp skutt ca 500 skudd med den, har regelmessig pusset den osv, men i det siste har den begynt og låse fast det nest siste skuddet i hylse utkasteren, det er ikke alltid dette skjer men på en pakke av 50 skudd så skjer det kanskje på 2-5 hylser og hver gang så er det når det kun er 1 patron igjen i magasinet, legger ved 2 bilder så dere skjønner litt bedre hva jeg mener.

 

881463.jpeg

881467.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Noen 1911ekspert er jeg ikke, men har du prøvd å pusse/skiftet magasin? Skyter du smurte blykuler legger det seg ofte opp fett/kruttslam øverst i magasinet, nok til å bremse tilbringeren i magasinet. Om utkaster og utdrager ikke er helt i orden vil neste patron være med på å kvitte seg med tomhylsen.

Link to comment
Share on other sites

Heia - skyter du hjemmeladet ammo? I tilfelle - hvor mye grains av hvilket krutt med hvilken patronlengde og hvor tunge kuler? Vet du styrken på rekylfjær? Få litt mer info, så melder det seg nok mange svar her - pluss en liten dæsj med diskusjoner ville jeg tro. Fabrikk-ammo bør fint tåle sterkere rekylfjærer enn standarden på 16 pund.. Mvh Finkel

Link to comment
Share on other sites

Heia - skyter du hjemmeladet ammo? I tilfelle - hvor mye grains av hvilket krutt med hvilken patronlengde og hvor tunge kuler? Vet du styrken på rekylfjær? Få litt mer info, så melder det seg nok mange svar her - pluss en liten dæsj med diskusjoner ville jeg tro. Fabrikk-ammo bør fint tåle sterkere rekylfjærer enn standarden på 16 pund.. Mvh Finkel

Jeg har aldri byttet fjæren, ladingen er 3,9grs med N310 og 200grs swc med col på 31,5mm

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært borti det samme med en godt brukt 1911 og en helt ny Pardini sp.

I begge tilfeller var problemet løst med å bytte ekstraktor.

Jeg hadde dog prøvd med noen pakker fabrikkammo for å se om det samme skjer da, før jeg gjorde noe i ditt tilfelle.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk ekstraktoren. Hvis den ikke holder en patron i kloa, er den for slapp. Å tune en utdrager riktig er nesten en liten vitenskap i seg selv. Ikke bare bare å bytte.

Hva mente du med holder en patron i kloa?

om jeg tar av sleiden og dytter en patron opp i utdrageren henger den ikke fast, ramler bare rett ut.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk ekstraktoren. Hvis den ikke holder en patron i kloa, er den for slapp. Å tune en utdrager riktig er nesten en liten vitenskap i seg selv. Ikke bare bare å bytte.

Hva mente du med holder en patron i kloa?

om jeg tar av sleiden og dytter en patron opp i utdrageren henger den ikke fast, ramler bare rett ut.

Right on :thumbup:
Link to comment
Share on other sites

Det er en av mulighetene.

 

Ta ut ekstraktoren og bøy den (inn mot patronen) og sett inn igjen. Hvis du fremdeles får feil så kan du jo la Severin se på saken, for det er som han skriver over at en viss tilpasning bør gjøres. Og ekstraktoren kan være slitt og/eller feil tilpasset tidligere.

 

Hvilket fabrikat er den pistolen? Er den renummerert?

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en Tanfoglio Witness 1911 jalla sak :lol:

 

Testet på min S&W 1911 PRO i 9mm og den holder patronen MYE hardere fast enn Tanfoglioen gjør, men det som er rart når jeg kamrer en patron og trekker den ut igjen gjør den det helt fint, lurte på og bare slenge med .45'n bort til Kåre Gårder (Bakeren) sammen med 9mm, han ser sikkert feilen med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...