Jump to content

Lading av 7x57R


7x57R-Jeger

Recommended Posts

Hei

Er ny i kammeret.no og og lurer på om det er noen av dere som lader 7x57R. Jeg har hørt at man kan bruke diesett for 7x57 mauser for lading av 7x57R.

Har noen av dere erfaring med dette? Hvilken hylseholder (nr) må brukes.

Hvis dette ikke mulig, hvor får man tak i 7x57R diesett. Finner det ikke i noen katalog jeg har.

Takknemelig for svar!!

 

MVH

7x57R-Jeger

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Stemmer det, jeg bestilte die-sett fra hjemmelading.no og da fikk jeg et for 7x57. Hylseholderen er for 7x65R men det tror jeg går for det samme. Har ikke ladet så veldig mye, men det ser ut som god medisin.

Dessuten slipper du mye billigere unna, Mw skal ha 15-1600 for et die-sett i 7x57R, tror jeg betalte ca 400,- for det jeg kjøpte...

Link to comment
Share on other sites

Hei

Er ny i kammeret.no og og lurer på om det er noen av dere som lader 7x57R. Jeg har hørt at man kan bruke diesett for 7x57 mauser for lading av 7x57R.

Har noen av dere erfaring med dette? Hvilken hylseholder (nr) må brukes.

Hvis dette ikke mulig, hvor får man tak i 7x57R diesett. Finner det ikke i noen katalog jeg har.

Takknemelig for svar!!

 

MVH

7x57R-Jeger

 

Jeg bruker lee 7x57 mauser og hylseholder nr 5

Fungerer fint uten noen form for mod.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Er det noen som har ladedata for SGK 150 grs og N160 evt N150??

I Ladeboken oppgis kun kruttvekta for 160 grs SGK, kan jeg gå ut fra ladedata Norma FMJ med samme vekt og nesten helt lik form i samme vekt?

Beklager at jeg stjal tråden din et øyeblikk... :oops::)

 

Hei har hentet meg en ny Sabatti med fritliggende pipe har tilsammen idag skutt 83 skudd med den bruker Lee 7-57 mauser dier med faktori krymp med hylseholder nr 5 ladet på turret til lee og perfekt kruttmål har påmontert OXO Texas røpunktsikte til 1500kr pluss montasje til 100 kr fungerer hel greit,( kopi av Aimpoint micro som koster ca 4500)

 

Skøt i dag med Partisan hylser Winchester tennhetter 150 grain Wincester pp og 49 grain N-160,med denne ladningen fikk jeg en hastighet på 760 meter i sekundet eller 2500 fot dette er det jeg har fått best samling med kombien som har 60 cm løp,ladingen må brukes på eget ansvar. Med Hilsen Arne :D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Er det noen som har ladetata på 140gr Nosler partition til 7x57R? Gjerne med N-150 krutt.

Finner bare ladedata på 140gr nosler balilstic tip. Noen som vet om jeg kan bruke samme ladedata? er vel litt forskjell på kuleformen!?

Skal brukes i en Blaser D99.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...