Jump to content

Friluftsbutikker nær Grand Canyon?


tunderbrd

Recommended Posts

Som fortalt i denne tråden skal jeg på ferie til USAs vestkyst i sommer.

I den anledning har vi tenkt å kjøpe et telt vi skal bruke et par dager i the Canyon,

for så å sende det hjem med posten.

Så lurer jeg på om noen kjenner til butikker i området rundt Vegas eller the Canyon

hvor vi kan få kjøpt oss et bra telt som er verd å kjøpe i USA og sende hjem.

Gjerne med henvisning til en nettbutikk så jeg kan kikke litt på forhånd :D

Link to comment
Share on other sites

Som fortalt i denne tråden skal jeg på ferie til USAs vestkyst i sommer.

I den anledning har vi tenkt å kjøpe et telt vi skal bruke et par dager i the Canyon,

for så å sende det hjem med posten.

Så lurer jeg på om noen kjenner til butikker i området rundt Vegas eller the Canyon

hvor vi kan få kjøpt oss et bra telt som er verd å kjøpe i USA og sende hjem.

Gjerne med henvisning til en nettbutikk så jeg kan kikke litt på forhånd :D

 

Det vil vel avhenge av reiseruta, vil jeg tro. Vegas har en Bass Pro som vil dekke de fleste behov. Det er en Cabelas i Phoenix, Az, hvis du kommer den veien. Dersom du kommer opp via Colorado River (anbefales) må vel det være USAs vestkysts største camping-område og følgelig skulle ikke telt være vanskelig å oppdrive. Så flere fritidsutstyr-utsalg i Lake Havasu City.

Link to comment
Share on other sites

Nå snakker vi her, vet du! :D

Vi flyr direkte til Las Vegas, og tar nok taxi fra flyplassen til hotellet da vi ankommer sent.

Så skal vi derfra etter en dag eller to i bil.

Da går turen i retning San Fransisco, men med 2 uker på å komme dit er det veien som er målet :lol:

Er Bass Pro og Outdoor World det samme, eller?

Forstår det du Niki sier slik. Stemmer det?

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg sjekka ut linken så hadde jeg jo sett at det var det! :oops:

Plagsomt at ikke linkene er uthevet i annen farge i teksten.

Da jeg fikk ditt tips, Niki, i 1. innlegg så bare slo jeg opp Bass Pro som jeg har i favorittene mine.

Kom selvfølgelig til hovedsiden da, og ikke til denne i Vegas.

Takk, takk! Er litt treig av og til! :oops::lol:

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg sjekka ut linken så hadde jeg jo sett at det var det! :oops:

Plagsomt at ikke linkene er uthevet i annen farge i teksten.

Da jeg fikk ditt tips, Niki, i 1. innlegg så bare slo jeg opp Bass Pro som jeg har i favorittene mine.

Kom selvfølgelig til hovedsiden da, og ikke til denne i Vegas.

Takk, takk! Er litt treig av og til! :oops::lol:

 

:mrgreen:

 

God tur!

Link to comment
Share on other sites

Grand Canyon er STORT! Du skriver ikke hvor i Grand Canyon du skal, men det er vel en viss sannsynlighet for at innfallsporten din blir South Rim? Da har jeg et par-tre råd:

 

  • Styr unna shopping i Grand Canyon Village, siden utvalget er svært begrenset og prisene høye.
  • Kommer man fra Las Vegas, er det jo noen svært gode butikker der; se over.
  • Kjører man innom Flagstaff — du bør virkelig få med deg denne koselige byen :) — anbefaler jeg Peace Surplus, som ligger på Route 66 (eg. E Santa Fe Drive) på veien nede ved togstasjonen.

Det er også et par andre bra sportsbutikker i Flagstaff, men de husker jeg ikke navnet på. Og ingen av dem har samme utvalget som butikkene i Vegas. Du finner butikkene lett, for Flagstaff er liten, søt og oversiktlig og består av utelukkende hyggelige mennesker.

 

God tur. Husk solkrem og heldekkende, solfiltrerende og lette klær. Og sørg for å få i deg nok væske, det blir infernalsk varmt der nede i canyonen!

Link to comment
Share on other sites

Supert, takk for gode tips Omega! :D

Vi drar med bil fra Vegas, ja.

Og jeg tipper vi har handlet det vi trenger av utstyr og vel så det før jeg er ferdig på Outdoor World! :oops:

Flagstaff har jeg hørt om, og den ligger jo perfekt til, så jeg tror jeg tar tipset ditt og velger den veien!

Fryktet at der var turistpriser på det meste Grand Canyon Village, så den hadde jeg langt på vei utelukket.

Heldekkende, solfiltrerende klær sier du! :shock:

Er det så ille, altså? :(

Jeg tror ikke jeg har noe med lang arm som er sunblock og som ikke er for varmt...

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som du har fått en del gode tips nå gitt TS.

Synd jeg ikke var så glad i våpen og slik når jeg var der i 2000.

 

Husker når jeg var på bensin stasjonen i Grand Canyon Village, så var det er par sheriffer der samtidig som meg.

Å de stod å snakket om hva en S&W 44magnum med hullspiss kuler gjorde på en slik rasle slange......

Å de stod å glise godt for å si det sånn.

 

Jeg måtte glise litt selv siden disse sheriffene var akkurat slik jeg hadde sett på amerikanske filmer.... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...