Jump to content

Reise med våpen?


Skylab

Recommended Posts

Skal en tur til USA en uke i juni og lurer på om det er praktisk mulig å ta med seg våpen (.357 & 9mm) dit for trening og morroskyting på bane? Skjønner så klart at de må sendes separat men er det noen her som har erfaring av dette og kan si om det er vert det eller om det blir for mye rot.

Link to comment
Share on other sites

For å gjør en lang historie kort. La våpna være hjemme. Det er en papirmølle uten like for å få med våpnene ut igjen. Uten at jeg helt har skjønt hvorfor.

 

Det jeg heller vil anbefale er å finne en våpensjappe med bane. Hvor i statene skal du ? De aller fleste "public ranges" har leievåpen til en rimlig penge. Og public ranges finner du omtrent over alt i fra tettsteder og opp, i de aller fleste stater. Noen av statene på østkysten er litt vriene, samt California som har svært strenge våpenregler , selv etter vår standard.

Link to comment
Share on other sites

Turen går til Oregon og de har vel etter hva jeg har skjønt rimelig liberale lover. Mener å ha lest i en eller annet våpenblad at å ta med håndvåpen for jakt i akkurat det caset var uten større problemer. Men men... Ikke veldig viktig dette så blir det rot får gunsen bli hjemme

Link to comment
Share on other sites

Det sto et par artikler om dette i Vapentidingen for ikke lenge siden. Det var en fyr som tok med seg revolver påjakt, men husker ikke "oppskriften" på hvordan det skulle gjøres.

 

Stemmer! Det var den artikkelen jeg leste. Virker ikke som om det er noen problemer med flyselskapene, får bare sikre at USofA også er med på saken. Ikke veldig interessert av å få problemer ved hverken innreise eller utreise.

Link to comment
Share on other sites

Du må søke om importlisens og for å få den må du ha en legitim grunn. Konkurranse eller jakt.

"Trening og morroskyting" er ikke nok. Og ikke skjønner jeg at du gidder det bare for å lek på banen.

men men. behandlingstiden er vel alt fra 1 til 3-4 mnd så skal du dra i juni er det vel nesten for sent.

 

Skjema fra ATF: http://atf.gov/forms/download/atf-f-5330-3d.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...