Jump to content

Dårlig rykte på Remington 700


Svenna

Recommended Posts

Har drevet noe intens research på ny rifle og sett på omtaler tester etc. Det var i dette forumet hevdet at Reminton sin "action" hatt skjevheter som har måttet rettes.

Er det slik at disse påstandene kom fra konservasjons fett inni mekanismmen som ikke var fjernet og som forårsaket at tomhylsene satt fast i kammeret. Jeg synest det virker utrolig om ikke en låskasse som har vert produsert i 40 år er et sikkert kjøp. Remington med sin masse produksjons har sikkert råd til det beste produksjons utstyret i markedet. Kan det virkelig være slik at Remington leverer børser med produksjonsfeil??

Ser på dette som så usannsynlig at jeg nettopp bestilte en SPS Varmint kaliber 308.

Link to comment
Share on other sites

Remington har vel ikke produksjonsfeil, men med så mange produsert er toleransene litt for store til å gi de virkelig store resultatene. En så enkel ting som at begge rekylklakkene tar i låskassa er ofte feil. Jeg har sjekket min, og der er det bare den underste som har kontakt. Men det er enkelt for en børsemaker å rette opp kassa, så anbefalt å gjøre dette samtidig som løpsskifte. Jeg kommer kanskje til å gjøre dette, men den går da greit nok som fabrikkrifle også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ADL i .243 win. Når jeg satt på en ny kikkert med veldig lite justeringsområded så merket jeg at kikkerten satt slik at jeg traff lavt og til siden og klarte ikke å justere meg inn. Det var kassa som ikke var hadde kikkert-monerings stedene i flukt. Men den går veldig bra. Har fått den ned i 2,5 cm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...