Jump to content

Meopta - jøssda!


Truls

Recommended Posts

Etter et drøyt antall ombestemmelser og tips og råd fra "kammerater", hadde jeg bestemt meg for å putte et kikkertsikte med 1X forstørrelse på hundeførerbørsa mi, og dumpet borti en kar her inne som skulle selge et par ubrukte Meopta Artemis 1-4X22 med såkalt k-dot, for 5000 kroner stykket.

 

Jeg slo til og kjøpte det ene. Må si jeg ble positivt overrasket, gitt! Det opplyste rødunktet er passe stort, og intensiteten er justerbar. Nå har jeg testet det i fullt solskinn, gråvær, skumring og i nesten totalt mørke. Og når jeg har justert ned forstørrelsen på siktet til 1:1, synes nesten ikke ringen.

 

Dette virker veldig lovende. Jeg vil si det er vel så egnet til raske skudd som et rødpunktsikte. Nå gjenstår det bare å se om siktet holder tett i regnvær. 5000 kroner er jo mistenkelig billig.

Link to comment
Share on other sites

Trur ikkje du skal bli skuffa med det siktet. Det einaste negative eg har hørt om Meopta er at dei for ein del år sidan hadde ein serie med lakk som flassa av kikkerten. Og dei har vært litt dårlige i motlys. Har ein 7x50 Meopta sjølv og er kjempefornøyd.

Ellers så får du ikkje så mykje betre sikte i forhold til prisen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...