Jump to content

Seminar Hjortevilt Hafjell


mork

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sorry mork, såg ikkje denne før no. Ellers skulle eg spandert ei øl.

 

Eg var der. Var egentlig imponert over det meste av innlegg, utenom DN sine...

 

Er einig med DN/Stensaas at vi kanskje bør ta eit kritisk blikk på korleis ettersøksarbeidet fungerer. Men eg er ikkje imponert over undersøkelsen som DN og NINA har gjennomført og korleis dei tolka resultatet.

Dersom denne undersøkelsen skulle speile eit reelt bilde av korleis ettersøksarbeidet fungerar, so skulle det knapt blitt funne igjen ein einaste elg på ettersøk, og definitivt ingen hjort. Og vi veit jo at det ikkje er tilfelle. Det er mange som blir funne igjen, sjølv etter lange og krevjande ettersøk.

Dette momentet vart og spelt inn frå salen, men Stensaas avfeia det med at "alle hundar klarte vel å finne ein elg somlåg daud etter 150m..." (Tåpelig og usakeleg kommentar, spør du meg)

At det kunne vere svakheiter med denne undersøkinga og metodikken, som resulterte i sprika mellom denne undersøkelsen og det verkelege liv, verka det ikkje som om dei såg på som relevant. Klart at undersøkelsen er fasit....

 

(edit) Det hjalp ikkje på mi oppfatning av foredraget når det heile vert lagt fram som meir eller mindre latterleggjering av hundane og hundeførarane som deltok...

 

DN "fastslo" her at hundar hadde problemer med å følge 5-10-15 timar gamle spor etter enkeltindivider av frisk elg og hjort, og hadde ein tendens til å slå over på ferskare spor. Dei hadde lite trua på at hundane slo over fordi dette var friske dyr, og ikkje skada dyr. DN hadde nemlig ingen holdepunkter for å tru at hundar var i stand til å skilje mellom spor etter frisk elg og skada elg. Derimot forventa dei då at hundane skulle skilje mellom spor etter ulike individer av frisk elg/hjort.

 

Flinterup sin presentasjon var meget interessant, det er alltid interessant og lærerikt og sjå korleis dei gjer det i andre land. At vi kan plukke opp mange tips både frå Danmark, Sverige og andre land er eg sikker på, sjølv om eg ikkje trur vi kan få den danske "modellen" som sådan til å fungere på same måten i Noreg.

Link to comment
Share on other sites

Dette er viktig å ta fatt i.

DN v/Stenaas kan presentera og dokumentera dei registreringar som er gjort.

Sjølvsagt kan det stillast spørsmål med metoden.

 

Kva med søket etter hjorten som ein feller på andredagssøk?

Kva skjer med umiddelbar søksstart etter ein skada hjort?

 

Det som er svakt frå vår sida som driv med ettersøksarbeidet,

er at me ikkje har noko dokumentert talmateriale som viser søksprosent av felte dyr,

friskmelde etter søk, avliva eller funnen dødt, lengde på søk, søkstid m.m.

Så lenge ettersøksordinga her i landet er organisert privat og lokalt utan ein overordna organisasjon,

vil dette bli slik.

Her har me mykje å læra av korleis schweissregisteret fungerar i Danmark.

 

Me treng eit sterk kollegialt netterverk.

Link to comment
Share on other sites

Einig med VestlandsJeger og Sjur Dale i det meste. Alle vil me sjølvsagt gjerne få betre ettersøk og betre hundar. Men å gjera det ut frå undersøkelsen til NINA/DN blir ikkje bra. Skal me sitja att utan godkjende hundar - som i praksis fungerer godt...?

 

Sjå til Danmark må me gjerne gjera. Og læra av dei. Men Danmark er på mange måtar totalt ulikt Norge, både kommunikasjonsmessig, og det gjeld natur og busetnad. Det må me ikkje gløyma.

 

Me skal ikkje stå for lenge med lua i handa heller. Mykje er bra også her til lands. Både når det gjeld ettersøk og hjorteforvaltning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok hatten og reiste midt i Stensaas sitt innlegg. Fikk inntrykk av at dette var mer "lek med garmin-astro" enn seriøs forskning. Mulig jeg tolket fyren feil, men jeg prioriterte å komme meg hjem til unger før leggetid. :D

 

Var forøvrig sliten, da jeg kom meg i seng først ca. 0500 etter en trivelig samtale med tre andre nedi baren..... :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk kritikken til DN/ Stenaas er på sin plass :!: ( Når reglen først blei vedtatt. )

 

Misforstå meg rett, noen veldig dyktig der ute, men mye "bråtta".

 

Ser ingen grunn til å tegne noe rosenrødt bilde av situasjonen. Dessverre!

 

Å ja, arroganse er stolthetens karikatur

 

Når det er sagt så skal vi jo for F...... jakte også! ( Er vel snart ikke mulig og dra på jakt, uten å bryte loven! På en eller annen måte....... , og om ikke loven så har det helt sikkert dukket opp et eller annet lokalt regelverk som det syndes i mot! )

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Eg trur alle seriøse ettersøksjegerar er interesserte i alt som kan få ettersøkshunden betre, td. nye treningsmetodar, nye testar, nye prøvar osb.

 

Trist viss du STUBBERUD og andre han kjenner har dårlege erfaringar med ettersøksekvipasjar - viss det er det han/dei har.

 

Slik eg forstod testen som var gjort, var det ein slags prøve i å følgja eit ID-spor - altså ein spesiell, uskada hjort. Men er det DET som er ein ettersøksekvipasje sin jobb... ?

 

Dette med ID-spor har eg begrensa peiling på, og eg trur eg er i godt selskap. Men viss opplæringa av ettersøkshundar no skal bringast opp på linje med narkohundar, bombehundar og andre søkshundar, korleis skal slike spesialistar dekka heile vårt vidstrakte land me til dels store kommunikasjonsvanskar....? Kor dyrt blir det då å utdanna ein ettersøkshund? Og får me verkeleg ein BETRE hund på den måten?

 

Eg har alltid hatt interesse av å delta på kurs og lesa norsk og utenlandsk faglitteratur, samtala med andre hundeførarar - slik trur eg dei fleste hundeførarar er.

 

Men ein test i kor dyktig ein ettersøkshund er, må utførast på ein totalt annan måte enn NINA/DN/NKK... gjorde denne gongen.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur alle seriøse ettersøksjegerar er interesserte i alt som kan få ettersøkshunden betre, td. nye treningsmetodar, nye testar, nye prøvar osb.

 

Trist viss du STUBBERUD og andre han kjenner har dårlege erfaringar med ettersøksekvipasjar - viss det er det han/dei har.

 

Seriøse og godkjente ettersøksekvipasjer er to forskjellige ting eies!

 

Testen du referer til kan jeg ikke uttale meg om, men det var det med liv og lære da....... Hobby nivå er ting, profesjonalitet noe annet!

 

DS! Glemte denne! Arroganse er stolthetens karikatur

 

Ikke beregna på deg eies, men synes vi har mye å gå på og ser ingen grunn til å slå oss på brystet å si at vi er utlært :!:

 

Å ja, mye dårlig erfaring, men hederlige untak!

 

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Profesjonalitet er ofte av det gode.

 

Eg trur me alle er einige om at me ynskjer betre ekvipasjar. Men skal lista leggjast så høgt at store deler av landet vårt vert uten tilgang til godkjent ettersøkshund...? (I parantes: Det kan sjølvsagt også finnast glimrande ettersøkshundar som ikkje er godkjende...)

 

Det vert trekt fram døme frå Danmark og Tyskland der profesjonelle ettersøksjegerar har fleire hundre (?) ettersøk pr år. Klart at ein då får glimrande ekvipasjar med eit slikt breitt erfaringsgrunnlag.

 

Det er muleg at noko slikt er råd å få til på deler av Austlandet. Men neppe på Vestlandet. Her hjå oss er me ikkje komne lenger enn at dei ansvarleg kun i liten grad "giddar" å kontakta ettersøksringen ved trafikkskader. Kor mykje glimrande trening går me ikkje dermed glipp av som kunne gjort hundane våre endå betre...?

 

STUBBERUD, me er nok einige om målet, og det er det viktigaste: Betre ettersøksekvipasjar! Midla for å nå målet skal me nok bli einige om.

 

Men "testen" til DN/NINA/NKK... var så langt eg forstår det, eit gedigent bomskot, langt over målet.

Link to comment
Share on other sites

STUBBERUD, me er nok einige om målet, og det er det viktigaste: Betre ettersøksekvipasjar! Midla for å nå målet skal me nok bli einige om.

 

Men "testen" til DN/NINA/NKK... var så langt eg forstår det, eit gedigent bomskot, langt over målet.

 

:D , midla kjenner jeg ikke helt til......ennå, og skjer nok ikke noe over natta! Men målet om bedre ettersøksekvipasjer er vi helt klart enige om eies!

 

Testen og målet til DN/NINA/NKK for stå for deres regning!

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Det er vel denne linken frå Hjortesenteret som gjer at eg engasjerer meg i dette:

 

http://www.hjortesenteret.no/index.php? ... m&Itemid=1

 

Viss det er på dette grunnlaget ettersøksekvipasjane skal bli betre, då er eg skuffa over NINA/DN/NKK... Klart testen må stå for deira rekning, STUBBERUD, men her skal visstnok ettersøksordninga reviderast på grunnlag av ein test som eg meiner er absolutt ikkje relevant.

 

Å jobba mot betre ettersøksekvipasjar/ettersøksordning er noko heilt anna. Det er eg med på, sjølvsagt!

Link to comment
Share on other sites

Granskinga som er gjort frå DN er godt dokumentert og

det vil nok bli henvist til funna i forsøket ved gjennomgang av ettersøksordninga.

 

Signala eg har fått, frå ein seriøs person som var tilstades på Hafjell,

er att dei godkjente ettersøkshundane er nesten null verdt i følgje Stenaas.

Ein kjem like godt ut av søket utan hund.

 

Danmark har ein "offentleg" godkjent etttersøksordning med ein paraplyorganisasjon på toppen.

Ein paraplyorganisasjon for oss som driv med ettersøksarbeid på tenesteytande grunnlag for kommune og jegerar manglar me her i landet. Dette er skremmande og svakt.

Det er vanskeleg å få noko tyngde i motmæle som privatperson eller gjennom rasehundklubbane.

Link to comment
Share on other sites

Signala eg har fått, frå ein seriøs person som var tilstades på Hafjell,

er att dei godkjente ettersøkshundane er nesten null verdt i følgje Stenaas.

Ein kjem like godt ut av søket utan hund.

Det er det største pisset jeg noengang har hørt :twisted: Sorry men det går ikke an å ta den der konklusjonen seriøst.

 

PS: ... Hva blir godkjenningsgrunnlaget for å teste FOLK da mon tro...? BMI under 25, ikke-røyker, steike god fysikk og utholdenhet som en maratonløper?? Vel. De fleste står til stryk gitt.

 

Å konkludere på 24 fattige søk på FRISKE dyr er helt ufattelig lite profesjonelt. Da melder jeg ut fra alt som har med ettersøksarbeid å gjøre rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Enig med jaktlykke her!

 

Gode ettersøkshunder er gull verdt!

 

Problemer er alle de godkjente ekvipasjene som ikke trener regelmessig. Skal dette funke etter intensjon må det løftes noen hakk. ( Tid og penger er vel stikkordet her som med alt annet. ) " Profesjonelle ekvipasjer koster penger. "

 

Ikke så alt for mange av de som nedlegger samme mengde arbeid som jaktlykke når det gjeder ettersøks hunder, dessverre. 8)

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker jo at Sako og undertegnede skal bli bedre enn det vi er, men da må vi få erfaring, noe som har vist seg kul umulig her jeg bor i Akershus-øst! Har kontaktet viltnevda v/ leder der, lagt frem ønsket, men pr i dag, 3 år senere har jeg ennå ikke blitt forespurt om å gå noen søk. Det brukes Jemthunder på ettersøk av elg, de er i allefall ikke godkjente, de virker på ettersøk av elg. :)) .

De søkene vi har fått tatt privat har vært i elgjakta og noen få private ettersøk på påskutte rådyr.

 

Sier seg selv at grunnlaget for å bli bedre er ikke all verden da.

 

I tillegg så trener vi på våren og sommeren med blodspor, som blir lagt av andre for oss! For i allefall kunne holde et någenlunde fokus på oppgavene til hund og fører.

 

Testen ble jeg ikke særlig imponert over i grunn, så den håper jeg aldri blir lagt til grunn for videre utdanning av ettersøkekvipasjer.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Det er mange ting oppi dette med ettersøksarbeid som er skremmende.

NKK legger seg flatt med beina i været for alle med utøvende makt....

Redde for tap av inntekter...

Kommunene er ikke lovpålagt å ha avtale med godkjennte hunder.

Dette sjølv om jegerane er det.

Så viltnemdene er fritt frem å bruke hvem de vil.

Og da gjerne en kompis av en kamerat osv...

 

Kor e NJFF oppi dette?

Dei e også redde for å tråkke DN/NINA og andre høye herrer på tærne.

Også pga økonomi.

Eg har hatt mine runder med alle desse og er ikkje imponert over noen.

 

Vi må få på plass en gruppe/paraply organisasjon som jobber med ettersøksordningen i Norge.

NKK/NJFF/DN/NINA er ikkje dei rette pga dei står med føttene i alle andres salater og livredde for å tråkke på noens tær.

Og skal det tråkkes på noen tær så er det den vanlige jeger som skal tråkkes på og da kan de likesågodt tråkke på hodet...

Link to comment
Share on other sites

Svada og tullprat var det det jeg satt igjen med etter å ha hørt halvparten av foredraget til Stensaas. Ikke har jeg ettersøkshund selv, men litt har jeg fått med meg i livet. Å drive forsøk på frisk hjort er, som jeg tidligere skrev, mest for å leke seg med gps. Forsøket i seg selv har null verdi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...