Jump to content

Redfield Revolution.


Ola96

Recommended Posts

Ja jeg er egentlig ute etter brukererfaringer og diverse om denne serien.

 

Jeg begynner med å si at disse ligger på rundt 1500kr ferdig importert, og at dette er et undermerke(?) av Leupold.

Jeg har sett disse kikkertene i Norge over Midway og i utlandet over Cabelas.

Link to comment
Share on other sites

Samme garanti som Leupold, importeres av Jakt og Friluft.

Koster fra 1750,- her hjemme.

Hvis jeg har skjøt det riktig så er det VXI optikk, med fingerjustering av klikk(VXII).

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at deter mye kikkert for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett litt gjennom en 2-7x33 og en 3-9x40 og ble faktisk grundig imponert. I forhold til prisen synes jeg de var veldig bra! Klart, det går jo å se forskjell på disse og eliten (sammenliknet bl.a. med en Swaro banekikkert i andre handen) men da kan man jo også kjøpe seg en Sauer eller Blaser for prisforskjellen....

 

Jeg har en sterk mistanke om at dele i disse kikkertene kommer fra dyrere Leupold-modeller som grunnet Redfield-navnet kan selges billigere og dermed dekke et annet segment uten å utvanne Leupold. Dersom jeg på et tidspunkt trenger en reservekikkert eller en kikkert utelukkende til bruk i greie lysforhold og ikke har noe særlig penger å bruke på det kommer Redfield høyt på min liste.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har et par stykker av disse kikkertene, en 3-9x50 med accu-range retikkel og en 3-9x50 med 4-plex. Optisk er disse meget bra, lyssterke og klare, og de tåler å være i bruk. Førstnevnte er en flott banekikkert / feltkikkert pgs retikkel. Har ikke noe negativt å utsette på dem. Har også en eldre utgave av disse kikkertene, en 2 3/4x25 som er en fin dagskikkert i skogen. Denne kikkerten har tysk retikkel - tror jeg det het... Den siste kikkerten er fra rundt 1980 tror jeg.

 

Du har riktig i at det er Leupold som produserer kikkertene, de overtok / kjøpte opp Redfield en gang på -80 tallet, og gjenopptok produksjonen for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Citat RWA:

 

"Du har riktig i at det er Leupold som produserer kikkertene, de overtok / kjøpte opp Redfield en gang på -80 tallet, og gjenopptok produksjonen for noen år siden."

 

Jag trudde Leupold köpte rättigheterna till Redfield 2008 (og at de tidigare ägdes av Blount, ATK och Meade i perioder siden ca 1996)

 

Gerry Atric

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er klikkene og trådkorset a?

Trådkorset jeg så liknet på Zeiss sin Z-plex og var helt fint til alround jakt. antakelig ikke det beste dersom du skyter lemen på +mange hundre meter, men da legger du nok mer i kikkert uansett.

 

Klikk føltes ok. Igjen, kravene jeg ville stilt til en slik kikkert er at den holder innskyting, og evt at den er repeterbar på omstilling mellom jakt- og treningsammo. Kan ikke se hvorfor den ikke skal holde dette. Driver du og klikker deg rundt på mål på ulike avstander trenger du noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt hende at du har rett i det Gerry - det er fullt mulig at den infoen jeg har ikke er rett siden det er noe som er blitt meg fortalt. Har ikke letet på nettet etter det....

 

Jeg kan ju også ha feil :overrasket:

 

Gerry Atric

 

Nope - kikket litt på sidene til dem, og fant det der ja :) hehe Du hadde nok rett ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

@tveraali

 

Kikkerten er helt ok til det meste av skyting. Den er lyssterk og lettbrukt. Erfaringene jeg har fra jakt og skytebane er at den er like presis over hele zoom området med lite til ingen uklareheter på full zoom. Det jeg synest er fint er de delingene man oppnår på med de forhåndsinnlagte avstands "dottene" og på løpende elg på banen passer foranholdet ypperlig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Driver å planlegger kjøp av salongrifle og vurderer da et sikte fra Redfield.

Salongen kommer til å bli brukt til trening, rype og kråkejakt og toppjakt når jeg får bestilt løp i 22wmr.

Hvilket av siktene vil da være best egnet?

http://www.becotrading.no/shop.asp?p=72 ... imgActive=" target="_blank" target="_blank

eller

http://www.becotrading.no/shop.asp?p=72 ... imgActive=" target="_blank

 

eller har dere noen andre forslag til sikte?

Link to comment
Share on other sites

Driver å planlegger kjøp av salongrifle og vurderer da et sikte fra Redfield.

 

eller har dere noen andre forslag til sikte?

 

 

Her vil nok sikkert begge fungere fint for deg, og personlig så ville jeg nok gått for 3-9x40. Den holder i massevis for ditt formål. Har flere kikkerter selv fra Redfield, og er fornøyd med kvaliteten. En god kikkert til en rimelig penge. Kvalitetsmessig vil jeg si at den lett kan sammenlignes med kikkerter som ligger i en prisklasse av det dobbelte av hva Redfieldkikkerten koster. Har en Leupold VX-II 3-9x50 og synes faktisk at Redfield kikkerten 3-9x50 er klarere.

 

Lykke til med kjøp ;)

Link to comment
Share on other sites

Til salongrifle vil jeg ikke anbefale disse siktene.

 

Leupold/Redfield sikter er paralaksefrie på 150y(135m) og du vil få trøbbel med å få kikkerten klar på korte avstander.

At dette garantert er med god mekanisk kvalitet er det liten tvil om, optisk sett er de ofte litt under konkurrentene i samme prisklasse - slik Leupold optikk også ofte er. Til bruk på dagtid betyr dette ingenting og det er viktigere med et sikte som henger skikkelig sammen.

 

Til mørkebruk er det andre kikkertsikte produsenter som tilbyr bedre vare. Vapentidningen hadde en test av mørkesikter for 2-3 år siden der de testet sikter i pris under 5000,- og over 5000,- i hver sin bolk. Nestens samtlige Leupold sikter var i den første kategorien, men kom til kort mot mange rimeligere utgaver fra andre.

 

Kundeservicen og garantien til Leupold er det derimot svært få som slår. Og det betyr jo litt det også :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Slenger meg på her...

Jeg har en 3-9x40 med accurange-retikkel på rem700'n min. Kikkerten er helt grei den. Lett og fin, og har skarp optikk i forhold til prisen. Jeg har skutt fra 100m til 750m med denne på børsa. :D

Det eneste jeg må kunne ha å utsette på denne kikkerten er klikkene på justeringstårnene. Det er 'grumsete' klikk (i den grad man kan kalle det for klikk), og så kan man heller ikke løsne tårnene for å nulstille de når man har skutt inn. Det er i grunnen ikke noe voldsomt problem, da retikkelet i stor grad skal gjøre det unødvendig å justere noe særlig etter at man har skutt inn (på 200m).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...