Jump to content

Armbrøst


300wsm

Recommended Posts

Jeg (les bestemor) har armbrøst, jeg fikk mast igjennom det da jeg var aktiv bueskytter og hun var sjåfør. Tipper det ble kjøpt sent 80 tall, vi bestilte på postordre, barnett ett eller annet. 150 pund om jeg ikke husker feil. den er boltløs nå, men den har loftsplass hos henne. Så om jeg ikke bråsnur og skal begynne på den løypa igjen, så kan den sikkert selges om du har tillatelse til og kjøpe en slik.

Er vel bare en vanlig våpensøknad for og få en slik, sikkert fordel og være aktiv medlem i bueskytterforbund e.l. Om noen vet hadde det vært fint med svar, for hun lever jo ikke for evig heller, og jeg er ikke i stand til og gjøre rede for ett ærlig kjøp da jeg for en gangs skyld ikke er gammel nok.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ulovlig å selge eller kjøpe armbrøst i Norge ser det ut til, men man skal ha tillatelse fra politiet.

 

§ 9. Forbud mot våpen eller lignende som ikke faller innenfor våpenloven § 1

 

Det er forbudt å erverve, eie eller inneha armbrøst uten tillatelse fra politimesteren. Det kan gis tillatelse til å erverve, eie og inneha armbrøst når vedkommende oppfyller kravene nevnt i § 10. Dette ledd gjelder ikke armbrøst ervervet før 1. januar 1993.

 

 

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20090625-0904.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...