Jump to content

Høring om forlenget tiurjakt ferdig?


Froyd

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ja , Enig i ren tiurjakt etter nevnte dato. Men nå aner jeg ikke hvordan dette har innvirkning på bestand osv , men kan tenke meg en økning faktisk. På mitt terreng er det mest røy en ser og har skuddsjanser på , så hvis en lar de være er det jo flere sjanser for vellykkede kull kommende sommer. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Høringsforslag fra DN:

http://www.dirnat.no/multimedia/48820/H ... 2-2017.pdf" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

 

Jeg kan ikke se at det er noe forslag om å utvide jakttid på Tiur og Orrhane i det hele tatt. Jakttiden for skogsfugl er 10.9 - 23.12 som før.

Jeg håper imidlertid at jeg har tatt feil og noen kan korrigere meg.....

 

Mvh Dagl

Jeg har ikke forstått det slik at det forelå noe forslag om endret jakttid for skogsfugl. bare mange som snakker om det.

 

Noen det vet mer om høringen ang utvidet jakttider på tiur og orrhane ut januar??
Hvor har du det fra, at noe sånt har vært ute på høring Froyd?
Link to comment
Share on other sites

Ny jakttidsforskrift er jo ute på høyring no, og forlenga jakt på tiur er ikkje med i forslaget.

 

Dersom ein ønskjer dette, må ein få spela inn det gjennom dei instansane som er høyringsinstansar. So sett press på kommunar, fylkeskommunar, jakt- og fiskelag, bondelag, skogeigarlag osv osv osv og få dei til å spele det inn som innspel til høyringa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...