Jump to content

avtrekk med skyvesikring til mauser


1983

Recommended Posts

jeg går med planer om å bygge en mauser om til jakt. Om man benytter seg av avtrekk med skyvesikring, hva gjør man da med flaggsikringen? Finnes det bakstykke til sluttstykket uten sikring? Tenker da mest på utseende, blir litt overkill med to sikringer. Har sett på et slikt avtrekk fra boyds i usa, blir vel å kjøpe stokk derfra, så om avtrekket de selger der er bra sparer men jo litt frakt :)

Link to comment
Share on other sites

Har sett på et slikt avtrekk fra boyds i usa, blir vel å kjøpe stokk derfra, så om avtrekket de selger der er bra sparer men jo litt frakt :)

Prøvde det jeg, men total prisen ble over 100 dollar, så de sendte ikke begge i samme forsendelse.

 

STIG:)

Link to comment
Share on other sites

Det du må huske på er at skyvesikringen bare låser avtrekket. Jeg har begge deler på min, men hvis jeg skulle valgt om igjen ville det blitt uten skyvesikring.
Det er avhengig av konstruksjonen. Noen avtrekk er basert på et vippestykke hvor sikringen låser både avtrekket og vippestykket. Vippestykket har så stort inngrep med hanestykket, at det er praktisk talt umulig for at det vil glippe her, så slike sikringer er nesten like sikre, som de som låser hanestykket direkte.
Link to comment
Share on other sites

Har sett på et slikt avtrekk fra boyds i usa, blir vel å kjøpe stokk derfra, så om avtrekket de selger der er bra sparer men jo litt frakt :)

Prøvde det jeg, men total prisen ble over 100 dollar, så de sendte ikke begge i samme forsendelse.

 

STIG:)

 

 

Sender de ikke om det blir over 100 dollar?

Link to comment
Share on other sites

jo, er klar over det. Men er kv avtrekket godt nok liksom? Eller bør man satse på noe nytt og bedre?

 

Kv-avtrekket er regnet for å være noe av det bedre du kan få til mausern.

 

 

Så bra! da blir det nok kv avtrekk og flaggsikring.

Link to comment
Share on other sites

Amerikanske eksport regele ang våpendeler, kun lov til å selge våpendeler til maks 100 dollar til utlandet.. Varierer fra butikk til butikk hva de definerer som våpendeler, boyds tolket det ganske strengt synes jeg da, da en laminat stokk er ikke så veldig langt fra ett stykke tre.

 

STIG:)

Link to comment
Share on other sites

Har kv avtrekk, så holder med å bestille kun stokk da:)

 

Men en ting til ang kv avtrekket.. Finnes det flere typer? Har hørt det finnes to typer? Hva er forskjellen? Og må jeg få børsemaker til å bore/gjenge opp feste til skru i bakkant av avtrekket? Om noen skjønner hva jeg mener da:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...