Jump to content

M1 carbine


hk75

Recommended Posts

Det er gode muligheter for at du kan finne en på eBay (eBay Stores). Da er det lett å komme i kontakt med selger, og spørre om de sender ut av USA.

Jeg kjøpte meg en Amega Ranges 'scout mount' til Ruger, og Amega sender ihvertfall ut. Men, Jeg synes Ulitmak'en ser enda litt bedre ut enn Amega, i tillegg til at den ligger helt under siktelinjen for jernsiktene.

Link to comment
Share on other sites

Hadde håpet å slippe å ta av baksiktet, siden riflen er innskutt til mitt bruk med den i praktisk rifle SAS. Var nødt til å banke hele siktet litt sideveis for å kunne utnytte mulightene til å "finjustere" siktingen med hjulet på det.

 

Ultimak sin skinne erstatter "overtre/varmeskjold" ved at man fester selve skinnen til våpenet med skruer. Skinnen står da 100% i ro.

Link to comment
Share on other sites

Men da ødelegger du jo våpenets originalitet hvis du skal borre og skru i det? (Nå vet ikke jeg om det er noe mål å beholde det originalt da men..)

Ingen borring i våpen. Kjapt å ta av/på. Ønsket denne løsning nettopp for å ikke ødelegge originalitet. En hver form for borring etc i rifle/stokk er uaktuelt.

 

Det er jo ikke noe problem å lage et lite merke i baksiktet og et korresponderende merke på låskassa, slik at baksiktet kan tas av og på..

Mest sannsynlig den eneste måten å gjøre det på pr idag. Fant en annen leverandør i statene også, men de gir utrykkelig beskjed på nettsiden sin at de ikke eksporterer deler. Forstår det slik at en hver del tilhørende våpen trengs der eksporttillatelse for i USA.....?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en base lik de på Midway i ca. 20 år og brukt på noen forskjellige M1 carabiner. At det tar 30 sek å ta av baksiktet vil jeg se! Banket et skjeivt og var heltig å kunne få et "nytt" men også det satt som helvete og samme har tidligere demonteringer vist, men enkelte har vært ganske medgjørlige, men 30 sek?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...