Jump to content

Hvilke magasin passer i BUL M5 IPSC 40SW, og hvor selges de?


stinux

Recommended Posts

Lurer på å kjøpe en brukt BUL M5 IPSC .40S&W, men den kommer med bare ett magasin. Har forsøkt å søke opp sider som selger magasin til denne, men finner ingen. Hvilke magasin passer til denne pistol? Passer alle 1911 .40 double stack magasin? Og hvor selger de eventuelt slike magasiner? Ønsker høy-kapasitet magasin siden pistolen skal brukes til praktisk skyting.

 

En annen ting, jeg får kjøpt pistolen til kr 7500,-, er dette en grei pris for pistolen? Har lest litt forskjellige anbefalinger og tester, og regner med jeg går for denne.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en slik selv og jeg ble fortalt at Para Ordnance sine magasiner skulle passe. ihvertfall patronfrembringern og fjæra. men ble aldrig til at jeg undersøkte det før M5 ble solgt. hvem som fører slike deler er jeg usikker på men det lar seg finne på nett

til den prisen du nevner bør den være så og si ny og følgelig lite brukt. jeg kjøpte brukt og pistolen hadde gått noen tusen runder ja. men det var STI deler i avtrekket og STI bullbarrel. våpenet var tunet og den plasserte dobbelskudda tett som fy 8) jeg fikk med 5magasin praktisk rigg og koffert for 3500,- og noe ferdigpressa ammo og 2-300 kuler.

våpenet er etter min mening et godt våpen som det gjærne skulle vært en fast importør med delelager tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Bul M5 i .40 som jeg er svært fornøyd med. Jeg kjøpte ekstra magasiner fra Scanarms før de forsvant, så jeg har 4 stk. Det holder for meg og mitt beskjedne ambisjonsnivå :)

Jeg har såvidt prøvd med STI .40 magasiner, og de passet ikke hverken i forhold til magutløser eller å få dem helt inn. Jeg kan se om det går om jeg modifiserer magasinene litt.

 

Para-magasiner har jeg ikke prøvd, men det kan hende de passer.

Ellers vet jeg at Rescomp har hatt Bul-magasiner, men har ingen anelse om de fortsatt selger dem. Du kan jo sende dem en mail og høre?

 

7500,- er kanskje litt mye synes jeg, med mindre den er veldig pent brukt og du finner en kilde til magasiner. Våpenet er absolutt bra, det er bare IMHO litt ukurant for tiden. Dersom den har rund avtrekkerbøyle er det lettere å finne hylster som passer (f.eks Racemaster). Den gamle, firkanta er det såvidt jeg vet bare CR speed som passer.

 

Personlig vurderer jeg å kjøpe en STI-ramme å sette sleiden på. Mest så jeg kan bruke samme hylster som SVI'n min, men også med tanke på magasiner. Også blir grepene helt like :)

Link to comment
Share on other sites

våpenet er ikke værdt mer en 5laken...

 

vet ikke om det kanskje er fler som har bomma på tastaturet..

 

mulig det er en litt stiv pris, men full rigg med tre magasiner og noen tusen skudd.. og så og si ny pang.. er vel ikke prisen såååå ille når intersport bogstaveien selger en brukt for 9000,- Blir spennede å se om den blir borte, det er jo markedet som bestemmer prisen..

 

og nei, det er ikke min annonse

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som å være en standard Bul M5 IPSC og den kosta vel ca 10k NY da Scanarms importerte dem og det var med 3 magasiner.

 

griptapen gir i realiteten ikke noe ekstra med hensyn til pris. Samme med innmaten i magasina. Slike ting betyr dessverre ikke så mye for pris, men kan telle på pluss siden hvis en vurderer to ellers like våpen. Hylsteret litte grann kanskje men ikke mye.

 

Nei, ville heller ikke betalt så mye for den....

Link to comment
Share on other sites

Nå har eg ikke noe kjennskap til BUL men når Intersport Bogstaveien selger en brukt for 9000 som enda ikke er revet vekk så kan det si litt om hva markedet er villig til og betale..

Hvor realistisk det er og sammenligne disse to kan være noe annet.

At det også finnes folk i landet som skyter godt og fort med en slik er ikke noen hemmelig heller da..

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig at 5laken er litt lavt ja.. men det var ment for å poengtere at våpenet ikke er verdt 15laken. så det var ikke noe feiltasting fra min side. og som flere sier så har det ikke så mye å si at det er griptape og slitedeler med. greit nok prisen øker grunnet hylsteret. og ja det er med noe ammo. men erfaringsmessig trenger ikke den ammoen være "tilpasset" ny eier. kan være at ny eier liker ladninger som er slappere/hardere enn hva som følger med. men for all del, om noen vil gi så mye har jo selgeren skutt gullhøna..

men nå frykter jeg at jeg er way off topic..

 

(og jeg kjenner ikke selgeren, så det er ikke et innlegg mot hans person.)

mvh tesla32

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke Intersport i Bogstadveien nødvendigvis viden kjent for sine realistiske brukt ptiser heller... og i butikk må man faktisk legge på 25% moms... Men den BUL'n dere snakker om er nok verdt litt mer en 5, med tanke på det som følger med. men 15K er i overkant

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som å være en standard Bul M5 IPSC og den kosta vel ca 10k NY da Scanarms importerte dem og det var med 3 magasiner.

 

Nei, ville heller ikke betalt så mye for den....

 

Godt man har slike forum som dette. :)

Sitter og vurderer akkurat denne pistolen selv, da jeg er på utkikk etter en praktiskpistol i .40. Men klarer ikke helt å overbevise meg selv om prisen. Det er problemet med at det ikke finnes noen BUL-importør. Man finner ikke priser å sammenligne med.

 

Men nå er jeg iallfall opplyst. Takk! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...