Jump to content

Spesialfelt pistol


lisaben

Recommended Posts

Glock 36 går i kassa, den. En i klubben bruker en slik til å skyte seg nedover på lista hvert eneste stevne :wink: . Den krever et ekstremt fast grep for å ha den minste illusjon av kontroll. Men du verden hvor gøy han har det når han distraherer Excesse-skytterne på laget med BÅDE ekstremsmell og glovarme hylser :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

må bare gnage litt til....

Kan man "lett" barbere bort 3 millimeter på magasinbrønnen på en Glock?

Jeg sitter og ser på Glock 19, og den har 2 millimeter for mye på høyden til å gå i kassen. Ellers passer den meg god margin.

 

Ser for meg den som både militær og spesial-pistol.

Link to comment
Share on other sites

må bare gnage litt til....

Kan man "lett" barbere bort 3 millimeter på magasinbrønnen på en Glock?

Jeg sitter og ser på Glock 19, og den har 2 millimeter for mye på høyden til å gå i kassen. Ellers passer den meg god margin.

 

Ser for meg den som både militær og spesial-pistol.

 

Pokker.

 

Når jeg ser enda nærmere på de målsatte tegningene til Glock, ser jeg at LOA er målt på toppen av sleiden og tar ikke hensyn til at "helen", bakerste delen av grepet stikker utenfor.

 

Kan noen si meg om det er mulig å få Glock 19 ned i kassen, uten magasinbunn (ref El Gringo) og uten å file bak på grepet?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Det er bedre å kjøpe en Jennings J22, den pleier nå å fungere.....

 

hehe

Det gør ikke min. Men, det kan være at jeg trenger en kraftigere ladet patron for min. Vet ikke om det finnes, da. Har ikke sjekket. Virker ikke som om det er nok kraft i patronen til å lade om (som rødfis i vanlig ag3).

Men morsom er den, da

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jeg synes at cal 32 ikke er nå grov kaliber , det burde bli kalt fin kaliber , det er ikke grovt før det blir en 9 mm .

hadde jeg fått en 1911 i kassa måtte den være temmelig lett , 800 gram er jo ikke mye . hvordan skal en kunne skyte en 45 acp hvis en har en 9mm fra før ? jeg synes at de fleste programmene burde vært modifisert . men en har jo ikke noe å si eller noen praktisk innflytelse .

Link to comment
Share on other sites

hvor stor er innermålet i kassa ? og går en colt 1911 (45acp) i den ?

 

Det kommer an på størrelsen på Colten...

 

Jeg har en Kimber 1911 i .45 acp som etter litt filing passer fint i boksen.

boksj.jpg

 

Skyter jeg 230gr fabrikk ammo så føles det litt som å skyte spesialpistol med magnum .357

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en Beretta M71. Jeg har blitt veldig glad i denne lille tassen. Ikke noe å si på presisjon her i gården hvertfall!

 

De har forresten en til salgs på Holstad Våpen om dagen...

Så enig så enig, jeg kjøpte min hos Hunt AS i Drammen for en akseptabel sum (de hadde flere dengang, så det kan være verdt en telefon).

 

Agående avtrekk, så har jeg lettet mitt litt (og det utgjorde merkbar forskjel), ved å jobbe litt med rebound fjæra.

Det eneste jeg virkelig har å utsette på den, er baksitet. Men jeg tror at en runde i fresen burde ordne det (jeg er lan i armene, slik at skuret blir i trangeste laget for meg).

 

Glock 19 burde passe nesten rett i kassa med org sikter, litte grann puss på magasinbunnen var vel alt som trengtes på Texasranger sin (synes knapt). Setter man på justerbare sikter, må man gå mere drastisk tilverks.

Værre er det at den har en meget god egenpresisjon (48p på pres skiva m/S&B amo er eierens pers).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...