Jump to content

Smith & Wesson 22A


Møringen

Recommended Posts

Heisan,

Jeg har en Smith & Wesson 22A på hånda som jeg vurdere å kjøpe av en kollega.

 

Er det noen her inne som har kjennskap til det våpenet?

 

Hva er prisen på nye våpen?

Hva er en fornuftig pris på et 11 år gammelt eksemplar som er brukt forholdsvis lite?

 

Hvordan er presisjonen på dette våpenet?

 

-Lars Erik-

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig pris, del reell nypris på 2, deretter blir det en vurdering av hvor mye du vil kjøpe (=høyere pris), hvor mye selger vil selge (=lavere pris), tilbud og etterspørsel, stand, vil du være "venn" med selger etter handel. Så 1500 til 2000 er et tips.

Link to comment
Share on other sites

Okay, takk for tips:)

 

Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt nytt skjefte til denne? fant ikke noe på Midway etter et kjapt søk iallefall.

 

Det som satt på virket veldig billig. Men det har jo sin naturlige forklaring når nypris tilsvarer en skikkelig kveld på byen...

Link to comment
Share on other sites

har en jeg bruker til "finskyting" da jeg ikke har helt råd til de store ræserene av 22lr pistoler, og med litt trening har jeg ikke store problemer å skyte veldig godt med denne. Den er vel så presis som jeg kan skyte den og på en 25 meters innebane er den helt ypperlig å trene med, samt at den er billig i drift.

 

Jeg er veldig glad i min og til mitt bruk er den mer en presis nok. Bare pass på å pusse den, 22 skudd soter noe sinsykt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble enig med nåværende eiger om å overta den for 1200 kr, mye pistol for pengene det :)

 

Men når jeg nå skal søke har jeg en utfordring, jeg har en Beretta Modell 87 Cheetah fra før.

Hvordan dokumenterer jeg på en god måte at jeg trenger en 22lr til?

 

Er det god nok argumentasjon at Beretta'en ikke har justerbare sikter og dertil uegnet til finpistol?`

 

Hadde jeg kjøpt Smith'en først hadde dette ikke vært et problem siden denne ikke går som spesialpistol...

 

Tips anyone?

Link to comment
Share on other sites

Var i litt samme situasjon selv da jeg skaffet meg en Hammerli x-esse for noen år tilbake, jeg hadde da en Walther p22 fra før.

Skrev enkelt og greit et følgebrev til søknaden der jeg beskrev p22 som lite egnet for standard/fin program, gikk greit igjennom.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...