Jump to content

Må ha 20 MOA skinne til Howa 1500 - hvor?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Har montert en Bushnell Elite 6500 tactical på min Howa 1500 223, og merka fort at det ble litt knapt med klikk igjen etter at kikkerten var grovjustert. For å være nøyaktig, 26 klikk igjen.. Hehe

 

Holder det da med en 20 MOA skinne?

 

Og hvor får man kjøpt det?

 

Er det kun Picatinny som duger? Er jo 223 dette, så er jo ikke ENORM rekyl akkurat :lol:

 

Jeg fant f.eks denne:

http://kinneysshootingsupply.com/howa-1 ... -1164.html

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har så lite knepp igjen etter grovjustering, ville jeg sjekket monteringen og basene før jeg hadde kjøpt/montert en 20 MOA-skinne. Tyder på at det er noe feil et sted. Skinna vil sikkert hjelpe litt, men en korrekt montert kikkert skal være omtrent i midten av nullstillingen ved grovjustering.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset...

 

Har montert kikkert før, og det ble nå perfekt.. Men har du noen kjappe tips til hva jeg skal se etter?

 

EDIT: Har nå sjekka og mekka litt.. Jeg hadde visst sett litt feil istad, noen har vært å skrudd her... Hadde 13,5 MOA til rådighet oppover. Så da holder jo det en stund.. Men fortsatt kjekt med noen flere knepp :) Så 20 MOA-skinne blir nok montert..

Link to comment
Share on other sites

Har du testet det? Har hørt at løse baser til rem700 passer men ikke skinne pga. Avstanden på kassa....

Jupp! :D

Har en 700 som jeg kjøpte skinne til, men etter jeg fikk tak på ei Howa1500 (308) så flytta jeg bare skinna rett over, ikke noe trøbbel til meg ihvertfall... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jupp! :D

Har en 700 som jeg kjøpte skinne til, men etter jeg fikk tak på ei Howa1500 (308) så flytta jeg bare skinna rett over, ikke noe trøbbel til meg ihvertfall... :D

 

Vel, åpenbart ikke alle Howa'er. Jeg sitter her med en kort Rem skinne som måler sine korrekte 3.627 tommer mellom senter på de midterste hullene, men ikke f om de går på min 308 Howa...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...