Jump to content

Les Stroud samarbeider med Helle?


John Lee Hooker

Recommended Posts

på mine daglige vandringer over det store multinasjonale nettet så kom jeg over denne videoen:

Les Stroud (kjent fra serien "survivorman" på discovery) har vist startet et samarbeid med Helle.

Selv om jeg syns videoen er litt vel kort, så ble vertfall jeg meget interessert.

Den skal vist først komme i det vanlige laminerte rustfrie stålet og deretter i laminert karbonstål.

 

Hva syns kammerfolket? ser det interessant ut?

 

Kan hende jeg er veldig etter her og dette er noe alle visste om for lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt om det tidligere, men det er første gang jeg ser noe av kniven.

Det skal visstnok ha vært en lenger artikkel i Dagens næringsliv eller noe for noen uker tilbake har jeg hørt.

 

De forrige knivene Helle kom med var jo ikke så imponerende, men denne virker svakt interessant.

Det ble nevnt noe om pris. Er interessant om denne gjennspeiler seg noe i kvalitet eller konstruksjon.

Tangkonstruksjonen som er "full" i ryggen har de jo brukt på flere modeller.

Link to comment
Share on other sites

Mulig de ikke har tenkt å slippe den på det norske markedet. Den er antagelig tiltenkt bushcraft-miljøet i USA.

 

Tenkte på Earth og Fire ja. "Mortised tang"-konstruksjonen er interessant, men designet på de er ikke bra.

Denne ser også noe konisk ut i skaftet og har mye mage på det, så lurer på hvordan den ligger i hånda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en forespørsel om denne kniven til Helle.

Vedlegger svaret her for de som er interessert:

 

Hei

Temagami vil komme i salg i Norge i løpet av våren/forsommeren, men vi har ikke eksakt tidspunkt.  Den er laget med to forskjellige ståltyper: 3-lags laminert rustfritt stål og 3-lags carbonstål.  Vi har ennå ikke fastsatt den norske prisen.  

Med vennlig hilsen

AS Helle Fabrikker

6982 HOLMEDAL

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Hvordan fikk du tak i Dokkaen? Trodde ikke Helle laget den endå.

 

Dokka fikk jeg tak i ved en tilfeldighet. Var nedom fabrikkutsalget i Holmedal. Spurte hvordan det gikk med produksjonen av Dokka og om den snart ville komme i salg. Forbauselsen var stor da jeg fikk beskjed om at det lå noen til salgs sammen med de andre knivene på utsalget. Dog er det litt merkelig at kniven er uten stempel/ preging som er vanlig på kniver i fra Helle. Men det stod Dokka på boksen de lå i (om jeg husker riktig).

 

 

 

***********

Wade

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...