Jump to content

Påbygging av pistolgrep på jaktrifle


Recommended Posts

Hei der ute!

Jeg var og kikket på ei Winchester M70 med synth stokk i cal 308W. Denne børsa er så vidt jeg har forstått den gode gamle "riflemans rifle" mekanismen. Børsa koster 4990.- og jeg synes det er mye våpen for penga! Frittliggende pipe, justerbart avtrekk, mattet overflate på løp, etc. Så til mitt spm. : jeg synes pistolgrepet var noe "stusselig og tynt" og fyller liksom ikke skikkelig opp i neven. Er det noen der ute som har tips til hvordan jeg kan "legge på" slik at jeg får et mer "fyldig grep" ?

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å bygge på en synt-stokk. Ellers er det ikke sikkert det er en "proper" rifleman's rifle. M70 ble laget med "push feed" etter 1964, og først nylig har det kommet M70 med kontrollert mating siden "alle" våpenskribenter i USA har mast om det. Sjekk sluttstykket om det har en ordentlig mauserutdrager, eller om det bare er en liten knapp slik det er på Remington:

 

WinM70Bolts.jpg

 

"Pre-64"-sluttstykke nederst.

 

Hvis du er en tolmodig sjel, så kan du demontere rifla, ha masse talkum på stokken, og forsøke å sette på en slik:

http://www.hoguestore.com/index.php?main_page=index&cPath=114

p_408617000_1.jpg

 

Bør antakelig varme gummien litt med en føner slik at den blir så myk som mulig før man tester noe sånt. Husk bare å fø den største utgaven.

 

Øivind

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Veit det finnes noe plast greier på chlas ohlson, man varmer det opp i kokende vann. Det blir da helt mykt og lett å forme som kitt, når det kjøles ned blir det knallhardt.

 

Husker ikke hva det heter men går sikkert ann å spørre betjeningen der!

 

Vi brukte dette for å gjøre pistol grepet på hk417 tykkere, da det var altfor smalt;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=73640919

 

Jeg har kevlarstokk på Varbergeren, og der har jeg foret på pistolgreptet med glassfibersparkel. Rubb ned med grovt sandpapir eller ei fil, legg på et tynt lag først, deretter til ønsket tykkelse. Evt ta det i enda flere omganger, lett å få luftbobler i det om du smører på for tykt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...