Jump to content

Jaktkort - Revejakt


Sin12kal

Recommended Posts

Så en annonse på www.inatur.no ang rovviltkort.

 

Det står at kort er gratis og kan fåes hos kortselgerene. Hvor befinner disse kortselgerene seg?

 

Området gjaldt hurdal..

 

Noen andre som jakter i dette området eller kunne tenke seg revejakt i dette området? Har tenkt å prøve meg en tur, hadde vært morro om noen andre på kammeret ble med :)

Link to comment
Share on other sites

Utdrag fra inatur:

 

Rovviltkort

Pris: 1,00

Arter

Rødrev

Tilgjengelig i tidsrommet

15. juli. 2010 - 15. april. 2011

Beskrivelse

Rovviltkort er gratis. Gjelder jakt og fangst på rødrev , mink , mår og grevling.De som ønsker å drive rovviltjakt, får kort hos kortselgerne. ( Alle må ha kort )

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Det hadde vært veldig fint hvis du kunne legge ut en link i tillegg. jeg finner bare dette : http://www.inatur.no/infopages/03/95/12/78/Statskogs-smaarovviltkort.html som er priset til 100,- pluss 20,- i gebyr.

Dette kortet gjelder, som nevnt lengre opp her, i ett år fra den datoen man kjøper det (eller bestemmer at det skal gjelde ifra).

Dersom Inatur har motstridende informasjon på nettsidene sine, så blir de sikkert glade for å bli informert om dette slik at de kan rette det opp.

Uansett: 120,- synes jeg ikke er galt for å kunne jakte 'fritt' på rovvilt i ett helt år (innenfor gjeldene jaktider for de enkelte arter). :D

 

Område Hurdal kan jeg desverre ikke si noe om da det er ukent terreng for meg.

Link to comment
Share on other sites

Ser man det ja! :)

 

Det er en sånn "Legg i handlekurv"-knapp nede til høyre på siden. Du må først velge startdato, og så kan du da kjøpe dette jaktkortet på nett. Du får da en kvittering i pdf-format som etter hva jeg forstår gjelder som jaktkort. Gebyr på 20,- kommer visst i tillegg, så da blir det 21,- frem til 15.apr. Evt så må du ta kontakt med den lokale jeger og fiskeforeningen (det står jo kontaktinformasjon nederst på siden)

Hvis du legger på 99,- så kan du altså få et kort som gjelder i ett år, såfremt det er jakttid på artene.

Link to comment
Share on other sites

Hjertelig velkommen til revejakt i Hurdal. Er nok å ta av for å si det sånn! Kortselgerne er helt sikkert happy for å få delt ut rovviltkort. Ellers er det jo ikke så ille med 21 kroner for et sesongkort via inatur heller da.

Jeg bor i Hurdal og kan sikkert komme med noen tips til områder som er greit tilgjengelige, det samme kan sikkert kortselgerne også gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Synes dette er et VELDIG bra tiltak av statskog! Er nok rev og kråke over hele landet for å si det sånn og lokkejakt er jo spennende:) Men....jeg ser at statsalmenningene i sør og midtnorge er untatt?! Stemmer dette? Betyr dette at jeg som bor i midtnorge ikke kan benytte dette kortet i mine lokale områder?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Smårovviltkortet gjelder dessverre ikke på statsallmenningene i Sør-Norge. Årsaken til dette er at i statsallmenningene er Statskog kun grunneier. Forvaltningen styres etter fjellova og det er de lokale fjellstyrene som bestemmer reglene. Statskog har imidlertid noe ordinær statsgrunn i Sør-Norge, merket med grønt i dette kartet. http://www.statskog.no/eiendommene/PublishingImages/Kart/Statskogno_SDEK_Kontor_Eiendommer-200-DPI.jpg

 

Sjekk også vårt kartinnsyn – inngang nederst på siden ”Arealene i kart” : http://www.statskog.no/eiendommene/Sider/Arealeneikart.aspx

 

På Statskogs nylig innkjøpte grunn på Østlandet (tidligere Borregaard Skoger og Børresen), er ikke kortet innført ennå da det er noen avklaringer som må gjøres. Vi håper at dette løser seg så snart som mulig.

 

Mvh Informasjonsavdelingen i Statskog

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...