Jump to content

Super Redhawk sikter


fast freddy

Recommended Posts

Ad stålsikter, vil jeg anbefale Bowen sine. Når det gjelder kikkertsikte, bør du først vite hva du skal bruke siktet til, før du kjøper. Sikte for utenlands jakt, vil normalt være med lav forstørrelse, mens om du skal ha det til metalsilhuett, eller ammo testing, kan noe høyere forstørrelse være det beste.

Link to comment
Share on other sites

Selv synes jeg at 2x holder til stående skyting (blir for skjelven med en 4x), men når jeg skal teste ammo på 100 m, setter jeg på 2,5-8x`eren - og stiller den på 6 (synes 8 blir for mye) - og gruppene blir mindre.

 

Det er jo det som er så fint med systemet til Ruger - at etter av/påmontering er treffpunktet noenlunde likt.

 

Pr. idag - og det er etter endel skudd med harde ladninger i .44 Mag - har jeg ødelagt 2 Aimpoint og 1 Burris ( samt to stk. S&W mod. 29) - bare ved hjelp av rekylen,

 

Docter og Leupold - har jeg aldri hatt problemer med.

 

Men jeg hadde en billig Weaver 1-4x - som var meget bra, men synsfeltet var som et nåløye, syntes jeg.

 

Jeg holder fortsatt på Leupold 2x eller 2,5-8 :)

 

I 11 år har Leupold fått brukt seg på mine Afrikaturer - og jeg har ikke vært snill med de.

Det samme med Doctor-siktene.

 

Har jeg noe - skal det brukes - og kravet er at det skal holde til noe annet enn å bli finpusset hver onsdagskveld :D .

 

Og om det skulle bli et eller annet problem med Leupold - er reklamsjonsrunden ikke til stede.

 

Burris?

Hvem tar tak i reklamasjoner der?

Weaver? Likeså?

 

Selvsagt kan man sende til USA - men jeg har ikke tid til å vente så lenge - om noe skulle skjedd med min optikk.

 

Vel - egentlig så har jeg det - da jeg har tosifret av Leupold`er i 2 og 2,5-8x`ere.

Men Leupold har ikke sviktet så langt.

 

At noen har andre opplevelser - ser jeg ikke bort ifra - men reklamasjonen på Leupold går kjapt og smertefritt - når man sender de til Sverige.

Har jeg hørt :D

 

Akkruat nå - sitter jeg og taper SRH`en med kamo/grønn-tape - for å klargjøre den til neste Afrikatur i begynnelsen av mai.

 

Men lar være å legge noe tape på tønne, tennstift og hane :D

 

Mellom sporene for kikkertfestene - har jeg montert en weaverbase som passer til en Docterbase - og derfor er SRH`en et multiverktøy.

 

Kikkert, rødpunkt og åpne sikter - kan sjongeleres.

 

Makan til jakt/metall/Mag 2 våpen - skal man lete lenge etter.

 

Men foretrekker du DA-skyting på Mag 2 - er SRH`en ikke brukbar :( - synes jeg.

Uansett kule, trimming osv.

 

En trønder som er inne på forumet - som bla. har tunet mine Smith`er - får den ikke til.

Og heller ikke sin egen SRH - og da er jeg sikker på at det ikke lar seg gjøre å få Smith-avtrekk på den.

 

Jeg måtte krype til korset - og få tak i en 629.

Med Mag 2 ladninger - har ikke Smith`en noe problem "at all".

 

Men med kraftige Ruger/Freedom Arms ladninger - er ikke S&W det jeg ville satset kortene mine på.

 

Men du har SRH - og hvis du har jakt, metall og Mag 2 visjoner (ved å skyte SA) - er jo SA-avtrekket suverent på den - hvis det blir gjort noe med det :wink: .

 

Og da kan jeg anbefale trønderen.

Send PM isåfall.

Link to comment
Share on other sites

Det som Shadob skriver om avtrekket på SHR støtter jeg fullt ut.

 

Slik det ligger an hos meg så ender jeg sansynligvis opp med en Smith 29 / 629 til mag 2 skyting istede for SHR 454 cas.

 

Jeg måtte ha service på min Leupold 2x etter turen til Afrika i 2010 sendte den inn via norsk importør til Sverige. Det gikk ca 3 mnd så kom kikkrten i retur fix ferdig å ikke ei krone å betale kjempeservice!!

Link to comment
Share on other sites

I jøssenavn er det har gjort med SRH ene deres da gutter? Begge mine er fortreffelige DA revolvere rett i fra boks. Ikke skiftet fjærer eller filt, skrudd moddet på noe som helst.

Er faktisk avtrekket på .454'n som er årsaken til ruger dilla mi.

 

Det er ikke det at avtrekket ikke er glatt å jevnt men jeg ønsker å bruke trykkpunkt kule å det er noe med dette som ikke blir helt 100% :? . Jeg har 2 stk GP100 som dette ikke er ett problem på.

Dette sammen med at smith avtrekket blir en del lettere som gjør at jeg sannsynligvis ender opp med smith til mag 2.

Jeg skyter gp100 i mag1 å er fornøyd med d (foreløpig). Hvis jeg skal bytte ut den så blir det nok i en Manhurin :twisted: .

Link to comment
Share on other sites

Er det nå jeg skal være ekkel og si: Åååh... selvsagt, om du ikke kan skyte DA slikdet kan skytes, må du jo starte med en deffekt mekansime som S&W og modifisere den. :moresarcasm:

Kommer veldig an på hva man er vandt til. Jeg skyter med jevnt DA avtrekk og stopper ikke opp på noe trykkpunkt. Skyter fort og presist med min gp100 4" på felt og Hurtig programmet på den måten (125gr berry fp / 5 gr n320)

Link to comment
Share on other sites

Er veldig fornøyd med avtrekket på SRH`n min jeg :) Har montert trykkpunktkule, polert litt, og bytta ei fjær...

 

Den har iallefall holdt til en 4 og en 16 plass på NM, og gull i KM og DM... At det ikke ble medaljer på NM er helt og holdent min feil, og ikke avtrekket :wink:

 

Blir 3. sesongen med den nå, og har ingen planer om å bytte den ut.....

Link to comment
Share on other sites

Diskusjonen om kule eller ikke blir skyttere aldri enige om. :wink:

 

Jeg synes for min egen del at jeg drar nytte av kula på små feltfigurer der jeg kan dra inn hurtig mens jeg bytter blink for så å korrigere det siste på sikte før avtrekket blir tatt.

På store blinker på kort tid er det ikke noe fordel med kula ettersom det er forholdsvis lett å dra på seg ett "napp"avtrekk.

Det som er viktig er at kula ikke er mer markant enn at du kan dra rett gjennom uten å merke den hvis det blir travelt på store figurer.

 

Men heldigvis er smaken som baken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 9.5" .44 SRH jeg har hatt i en 15 års tid og har endt opp med et Burris 2-7x32mm i originalringene. Jeg har aldri sett noe behov for å endre noe annet enn grepet på denne skyteren. Det originale grepet trakk blod på avtrekkerfingeren etter gjentatte maksladninger. Et Hogue gummigrep som gir grepet en Bisleyaktig plogprofil løste det problemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...