Jump to content

Gaupevandring


vest

Recommended Posts

Er det nokon som veit kor langt gaupa kan gå i løpet av eit døgn og ei veke? Og i kva slags landskap er dette registrert? Eg spør fordi her i Sogn så er det gjort fleire observasjonar av gaupe i år. Og med tanke på jakt så kan jo dette vere greitt å vite. Landskapet her er temmelig bratt og eg vil tru at gaupa brukar lengre tid på å forflytte seg her enn i mindre kuperte strøk. Når ein så veit at det er mykje hjort konsentrert rundt om så er det litt rart om det berre er ei gaupe som vandrar så vidt omkring her i området.

Såg forresten sjølv ei gaupe i går og fekk det bekrefta av SNO i dag under sporing.

Link to comment
Share on other sites

Gaupa vart sett i Lærdal. Det er observert dyr frå øverst til nederst i bygda. Også innpå gardane tett ved husa ca 1 km aust for munningen av Lærdalstunnelen.Dei fleste observasjonane blir nok ikkje meldt inn. Det gjorde eg slik at det ikkje berre blir påståtte observasjonar(sjølv om dei kan vere like truverdige som dei som er dokumentert) Også på Hafslo er det etter det eg veit observert gaupe i år.

 

Det er ikkje noko nytt med gaupeobservasjonar i indre sogn eg kjenner til fleire observasjonar gjennom mange år,men no i det siste har det auka på .

Det blir gjort ein del observasjonar i Aurland -Voss området. Det blir og innmeldt sauedrap av gaupe gjort i Sogndal og andre kommunar i fylket.

Sjølv om gaupa ofte blir observert i indre strøk av fylket så er det heldigvis ikkje meldt om mange rovdyrskader av den. Ei stor hjortestamme har vel kanskje litt å sei?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her kan ein sjekka fleire kamera som NINA har satt opp for å registrere familiegrupper av gauper. Dette er på austlandet. http://viltkamera.nina.no/

 

Kanskje eg sjølv skal sette opp eit viltkamera i området der eg gjorde observasjonen. Det låg nemleg ein dau hjort rett i nærheiten, det var ikkje gaupa som hadde drept den.

Det vart forresten tatt bilde av gaupe med viltkamera i øverste delen av Lærdal i fjor.Den var på eit rådyr kadaver. trur ikkje det finns så mange bilder av gaupe på vestlandet,med unntak av den som vart skoten i Stryn i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Terrenget har en del å si men det skal bli veldig kuppert for at hun korter ned vandringen av den grunn, gaupa sammen med reven er ekspert på å finne de beste rutene i kuppert terreng. Mat og snøforhold har mere å si, har gaupa bra med mat kan hun oppholde seg i et område i ukesvis, det har vi eksempler på her, her driver hun og slakter rådyr på en liten halvøy ved kysten. (den har vært der store deler av vinteren)

Er det 1 meter løssnø blir dagsetappene kortere enn normalt, av og til kan gaupa oppholde seg i et område til det bedre snøforhold før den vandre videre....

Link to comment
Share on other sites

Hovedregelen er vel at det ikke finnes noen fasit...? Hunngauper med unger er mer stasjonære (uten å i hele tatt være stasjonære) enn enkeltdyr. Hunngaupa kan legge igjen ungene på kadaver, og da kan de ligge der på dagesvis, og hun kan også ligge sammen med dem for den del. Hanngauper som hevder territorie farter rundt og går gjerne rette strekk på milevis. I tillegg er det en stor forskjell på områder med bra næringstilgang og områder der det er lengre mellom byttedyra.

 

Jeg ville se for meg at ei gaupe som kommer ned i bygdene i Sogn er der for å jakte hjort, og at den godt kan holde seg i samme bygda i noen dager før den vandrer videre til neste bygd. Dagleie høyt i terrenget, vandrer ned og jakter mellom husveggene på natta. Som vi gjerne ser gaupa gjør her i området (men da går den etter rådyr, evt tamrein).

Link to comment
Share on other sites

Sikkert hedensk tale i ørene til de som kan og forstår gaupe, men da gaupebestanden her var som størst og det var virkelig tett mellom dem så fikk vi et inntrykk av at hunngaupene (særlig de med unger) nærmest slo seg til i et område med god tilgang på byttedyr og lå hard der mens hanngaupene vandret mellom dem.

 

Og selv om de hanngaupene hadde mer enn nok hunngauper som skulle oppvartes så vandret de lange avstander.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...