Jump to content

ladedata 270 win


radiv

Recommended Posts

Er det noen som har ladedata til 150gr swift, kan eg eventuelt bruke dataene for nosler partition?

Vil helst bruke Mrp krutt.

Kan eg bruke cci 250 hetter?

Klart det er noen på kammeret som kan svare deg. :wink:

Du kan ikke ukritisk bruke ladedata om hverandre. Men vet man om forsiktighetsreglene ved å bruke andre komponenter enn de du har sikre ladedata til, ville jeg mene det er helt greit å bruke ladedata for Nosler Partition som utgangspunkt og samtidig bruke cci 250 hetter..

 

Jeg vet det er dyre kuler å teste deg frem til en ladning som du og børsa di trives med, men det kommer du dessverre ikke utenom.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Siden tråden hadde et så vidt tema, og begrenset aktivitet så kaprer jeg denne jeg!

 

Jeg trenger hjelp til å finne et utgangspunkt for lading av

Sierra Match King 115 gr, HPBT i .270 win

 

Har ikke noe som engang ligner i mine ladebøker, og har ikke nok erfaring til å tenke meg fram til hva som kanskje kan fungere. Akkurat nå er kruttbeholdningen begrenset til Norma MRP, men den kan jo utvides.

denne siden fant jeg disse ladedataene, kan jeg ta utgangspunkt i ladningen for Barnes-kula og prøve meg fram?

 

Kula: - Kulvikt: - Krut: - Laddvikt: - Tändhatt: - Hastighet: -Spridning:

Barnes Barnes Solids - 120 grains - Norma MRP - 60 grains - CCI 200 - 965 m/s

Rem Fmj - 115 grains - Vv N 150 - 47.2 grains - Fed 210 - 12 mm

Link to comment
Share on other sites

Jeg trenger hjelp til å finne et utgangspunkt for lading av

Sierra Match King 115 gr, HPBT i .270 win

 

Nå er det lenge siden jeg lada med 115 gr kuler, minst ett pipeskift :oops: . Rota fram noen gamle data.

115 gr. Hornady BTHP- 59 gr. N160.

115 gr. Rem. FMJ - 57,5 gr. N150.

Begge ladn. i Norma hylser og Rem 9 1/2 hetter.

Hastighetene er jeg ikke sikker på, men over 1000 m/s.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Du kan jo altids prøve å fylle sierra 135 grains kulene med 60 grains N-560.

Det er nok 560 og MRP som setter fart på slike kuler i 270W hvis løpet ikke er kappet.

 

Min ladning er 61 grains n-560, tsx 130 grains

60 grains N-560 nosler BT 130 grains, svak tåler mer i min rifle.

61 grains n- 560 hornady 130 grains SPBT (rød plasttupp)

Har flere men husker dem ikke i hodet

Link to comment
Share on other sites

Hei ! Kjøpte Howa 1500 i .270 Win i høst. Har ikke ladet så mye, startet med Sierra 130 GK og Vitav. N 150, måtte melde pass på 49.5 grs da det ble litt Ngorogoro rundt annslaget. Da var farten Vo 887 m/s. Har gått over til Norma N 15 (skytterlagskrutt), dette passer godt, og ligner mye på Norma MRP. Holder på og arbeider meg oppover, har kommet til 60 grs og har bra trykk, ikke målt dette ennå. Men det blir fullt i hylsa, må kakke litt ja. Prima samling. Vurderer mag.hetter. Kanskje noen har et innspill her? Kjøpte Nosler 150 grs som jaktammo. Denne ligger urørt ennå.

Link to comment
Share on other sites

Det er brukt en del norma MRP og norma 15 i våres 2 270W

Kan bruke ladedata for lakelanderen med 58cm løp.

 

120 grains barnes X (gammel type) 64 grains med norma MRP/15. Vær litt ops påloten til norma 15 og kjøp inn noen kilo av samme lot, forskjellig lot forskjellig brennhastighet. V= 970m7s lakelandere og 1030 i senderoen.

140 grains barnes X (gammel type) 62 grains MRP V= 920m i lakelandere og 950 i senderoen.

 

130 grains sierra ettellerannet med blyspiss uten bt ble ladet med norma 4 v= 998m, senderoen

130 grains Barnes TSX 61 grains med N-560 970m i lakelandere, har ikke ladet denne i senderoen for løpet er utslitt nå venter på nytt.

 

Bruk trakt med langt rør så pakker kruttet seg fint sammens.

120 grains barnskula fikk noen runder med 65 grains MRP V=1115m, men her var det tydlige merker etter utstøter i hylsebunnen, altså Maks++++.

 

Det viser seg at saktebrennede krutt er best å bruke hvis man vil ha fart i 270W. N-560 og n-150 koster stort sett det samme så jeg ville ikke vurdert 150 da 560 er bedre. Norma noe dyrere men gir mest fart.

 

Bruk saktebrennede krutt hvis du ønsker å få fart ikke gjør dette med 150 raskere. Jeg bruker Fedeal 210 hetter uansett ladning og temp.

Link to comment
Share on other sites

Her er mine data:

Hylse: Norma

Hette: CCI 250

Krutt: MRP 57 grain

Kule: Swift 150

Patronlengde: 82mm

Løp: LW 24" Riflestigning 1-10"

Hastighet: 880 m/s (minus 1 grad)

Er det noen som har ladedata til 150gr swift, kan eg eventuelt bruke dataene for nosler partition?

Vil helst bruke Mrp krutt.

Kan eg bruke cci 250 hetter?

Link to comment
Share on other sites

Takker for svaret "Kjella".

Nå er det en stund siden eg posta spørsmålet men eg endte opp på en ladning som var lik din i ytelse

cci 200

58 gr mrp

Gir ingen trykktegn i Blaseren.

Ble skutt noen rådyr med denne ladningen i høst med fine slakt som resultat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...