Jump to content

Sako fiberclass


Stec

Recommended Posts

Har fått en i hus og er storfornøyd! Eneste minuset med børsa er at stokken er lakkert av en fyr med airbrush. Dette er som noen sikkert vet en glassfiberstokk fra Unaiten, og spørsmålet mitt er; hvordan fjerne lakken uten å gå på med pussepapir og uten å skade glassfiberren? Virker som det er minst tre lag med lakk.

 

Her er bilde av knallerten

 

34_-1906187128.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takker. ja, forholdsvis lett min også, med pipe kappet på ca. 50. Har en hausken medium som jeg lurer på å sette på. Har en 5-6 kg's 6,5 som jeg har skutt med i hele vår, så må liksom venne meg til litt mere dytt igjen. Virker som ei utrolig velgjort børse som det skal bli en fryd å dra med seg ut i æljskogen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan sjekke at den er orginal? Er en fyr på Robsoft som har hatt den før han jeg kjøptde den av. men det spiller ingen stor rolle, da den er tiltenkt rollen som jaktvåpen nr.1. Er knallfornøyd.

 

9,3x62, ja!

Link to comment
Share on other sites

En e-post til Sako med serienummer vil nok gi deg svar.

 

Kommer den fra Sverige skal du ikke se bort fra at den er orginal. De fleste Fiberclass ble solgt der har jeg hørt. Den er også mer verdt hvis den er orginal, ikke mange slike ble produsert. Ikke mange å finne på bruktmarkedet heller. Uansett, fin-fin pang du har fått :D

 

Vet du om pipa er orginal fra Sako?

Link to comment
Share on other sites

Forrige eier er virker rimelig oberbevisende ang. det at det er en orginal Fiberclass. Han har reg.nummeret i hodet enda og mener at rifla er produsert sent på 80 eller tidlig på 90 tallet. Han er forøvrig veldig sakofrlest. Går en tråd om emnet på robsoft der det ligger link til hjemmesiden hans. Pipa er den orginale og den ser uforskammet bra ut innvendig, men noe småtteri utvendig. Litt slitt blånering her og der. Har litt lyst til å sette stokken tilbake i orginal stand og farge, men det haster forsåvidt ikke. Tar gjerne tips på fjerning av lakk.

 

Alt i alt et kjempevåpen som jeg er glad for å ha i hus.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fjerne lakken? Kan du ikke bare legge et lag med epoxylakk utenpå i rett farge? Sikker på at Sako har koden for originalfargen slik at en eller annen kan blande den for deg, og da er det vel bare å rubbe, avfette og lakkere? Eventuelt sette det bort til et lakkeringsverksted - de kan sikkert blande etter formel også.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...