Jump to content

Docter sight iii eller Zeiss Compact point?


rotorhead

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg et lite rødpunktsikte, men er usikker på om jeg skal gå for Docter sitt eller Zeissen... :roll: Har søkt og lest det jeg har kommet over her på forumet uten at jeg ble noe klokere.

 

Noen som har erfaringer med disse siktene som har brukt de til praktisk jakt og kan hjelpe meg å ta en avgjørelse?

 

mvh

petter

Link to comment
Share on other sites

Har masse erfaring med Docter og kan anbefale den på det sterkeste. Har to forskjellige egenkomponerte montasjer til Weaverbaser og til kombi'n har jeg en Häusslermontasje. Får siktene veldig lavt og har enkel mulighet til å skifte sikte dersom holdet skulle bli i lengste laget for rødpunkt'n. Nå har Warne lovet å komme med hurtigmontasje til Weaverbaser også, så da vil det for mange være en enkel sak å ha to sikter. En kikkert og et rødpunkt i QD montasjer, for meg og mitt bruk, en ideel løsning.

Link to comment
Share on other sites

Tja det kan du si... ville ha et så lite og lett sikte som mulig, men kanskje jeg skal ta en titt på en liten aimpoint og? Hvilken vil du anbefale?

 

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=1051%22%20target=%22_blank%22%20target=%22_blank dette for eksempel. Har sett gjennom et, og det er skikkelig god optik med skikkelig kvalitetsfølelse

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=1050%22%20target=%22_blank Dette er litt lengre

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Docter sin. Zeiss sin er udugelig høy. Finner du lave montasjer til Docter'n så trenger du ikke kolbeforhøyer engang.
Skal den limes rett på da? Ser man på Doctor'n montert er den da høyer med de "basene" som er brukt, Zeiss har jo integrert for picatinny/Weaver eller blæser.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...