Jump to content

Alternativ til TC Contender/ Encore?


Malle

Recommended Posts

Siden det virker som en håpløs oppgave å få tak i enkeltskuddsriflene til TC, så ser jeg meg om etter alternativ. En av grunnene til at jeg vil ha en slik enkeltskuddsrifle er at det kan fungere som et komplett systemvåpen med løp fra .22lr til hagle i kaliber 12.

 

Er det noen som vet om feks Rossi sine "systemrifler" blir importert til landet?

http://www.rossiusa.com/product-list.cfm?category=2

Link to comment
Share on other sites

En slik?

apexcfrfblkjpg

 

En slik kunne fungere for meg dersom den er tilgjengelig i .22 (fant ikke noe på hjemmesiden som tilsa at det finnes løp i .22lr) og kan leveres med åpne sikter.

 

Hvor fikk du tak i din, og hvor mye kostet den?

 

Edit: oppdaget at de oppgir rifling for rimfire til 1:16, så da finnes det nok utgaver i .22lr.

Link to comment
Share on other sites

Importerte min fra spania.

Du får alt du måtte ønske av løp opp tom 300 win mag.Da dette produseres av bergara veldig fine løp forresten.

kom nok på ca 5 k den som eg har

venter på 45/70 og .50 munnlader løp til denne.

Største problem m å få denne fra spania er at det er lite engelsktalende børsiser der.

bør vel gå å få en lokal forhandler til å ta denne inn.

løpa er ferdig borra for åpne sikter så det er bare å skru på

mener på at løp skulle koste mellom 2 og 2800 avh av profil og kal

Link to comment
Share on other sites

Leste et eller annet sted på nettet idag at TC fabrikken er lagt ned og alle ansatte er sagt opp. Produksjonen av enkelte TC våpen skulle fortsette hos S&W. Det kan være årsaken til problemene med leveranser.

 

Fant infoen igjen:

 

T/C New Hampshire Facility To Be Phased Out

Smith & Wesson, parent of Thompson/Center Arms (T/C), is pulling the plug on T/C’s Rochester, New Hampshire operation. The Rochester factory will be phased out starting in January 2011, and finishing before the end of next year (2011). T/C production will be switched to Smith & Wesson’s Springfield, MA facility. Some workers may be relocated, but most will lose their jobs. According to S&W Mktg. Service Director Paul Pluff: “We needed to streamline in order to make our company more efficient and profitable.” S&W Human Resources VP Bill Lachenmeyer explained that the plant closure was due to a big decline in T/C sales over the last three years. S&W invested heavily in the new line of T/C Icon hunting rifles but the Icons didn’t sell well. Likewise sales of T/C’s signature Encore and Contender tilt-breech hunting pistols declined in the economic downturn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...