Jump to content

Zeiss - Meopta?


andyki87

Recommended Posts

Jeg har en Zeiss Duralyt 3-12 x 50. På ei anna rifle har jeg en Meopta Meostar 3-12 x 56 m lys. Ikke helt den samme kikkerten som du nevner her da. Dette er gode skumringskikkerter i mellompris klassen. Jeg personlig synes den Meoptaen min er best da. Den er større i lysåpning, og har lys i retikkel, som jeg liker godt.

 

Tror dette er kikkerter som er nogenlunde like i optiske egenskaper. Her må smak og behag avgjøre. Lys i retikkel er ikke dumt, om en jakter mye i vanskelige lysforhold, så da er ikke Meoptaen dum da!.

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke prøvd å skyte med noen av de, og heller ikke prøvd de under forskjellige forhold. Men var faktisk innom en våpenbutikk i dag for å se på kikkertsikte og da var de to kikkertene to av de jeg sammenligna... blei veldig skuffa over siktebildet i meoptaen.. myyye sorte vegger inni der. Zeissen hadde mye bedre siktebilde, mindre "sorte vegger" og mye klarere syns jeg da... Meeen noen andre øyer kan jo mene noe helt annet :)

 

minuset er vel at duralyten ikke kommer med lys?

Link to comment
Share on other sites

meopta lager linser til enkelte zeiss kikkerter. jeg går for en meopta R1 12x56 m/lys. du skal vist kjøpe en versting zeiss for å få samme kvalitet. vis du ikke har virkelig bruk for kikkert med lys bør du heller kjøpe en uten. lyset koster dyrt! ring jakt og fiskespesialisten (sportsbutikken.no) og spør etter råd. han er best på pris og leverer d du vil ha:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...