Jump to content

Nytt kikkertsikte - hva synes dere ?


Norseman220

Recommended Posts

Hei igjen.

 

Ja, feberen bare brer om seg, og jeg fant fort ut at jeg måtte ha et bedre sikte enn den Tasco 3-9x40 som jeg fikk med børsa da jeg kjøpte den.. Hadde jo egentlig lyst på den Zeiss Classic'en med lys som de hadde på xxl til 7990, men den er ikke tilgjengelig lengre.... :cry:

 

Alternativet hadde jo vært å spare frem til høsten (je rait) :shock: eller å kjøpe noe litt billigere...

Så i går klarte jeg ikke å holde meg lengre. Bare MÅTTE kjøpe noe, så da ble det en slik:

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/kikkertsikte/monarch-mce-2-5-10x56sf-m-il-r4-b-30mm-m-lys-9005272

 

 

Så da setter jeg meg rolig ned med ei øl og venter på dommen.. Tar selvfølgelig også imot gode kommentarer også.. :D

 

 

God helg

Steinar

Link to comment
Share on other sites

Tror du har gjort et greitt kjøp!. I min rangering er de Tyske/østersiske kikkertene overlegent best(Zeiss, Swaro, Kalles, S&B), både topp seriene og de litt billigere. Under dem kommer Meopta. Har sjøl både Zeiss og Meopta, og det er brille fine kikkerter. Etter dem kommer Nikon. Har alltid syntes Nikon lager veldig gode ting i forhold til pris. Den kikkerten du hadde kjøpt har jeg testet litt, og likte den god. En god kikkert for pengene!!!!!!. Nå skal jeg snart gå å sette meg i sofaen å åpne meg ei øl.

 

PS Nå har jeg aldri prøvd eller testet noe fra Sightron eller Nightforce, som jeg hører mange og er fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...