Jump to content

NSF's programmer - hjelp !


National Match

Recommended Posts

Hallo! TENK om noen kunne vært SÅ UTROLIG SNILLE og kopiert programmene jeg har skrevet under her, og RETTA dem for meg :oops: Jeg har søkt og leita, men vanskelig å få full oversikt - og nå er det på tide at jeg lærer meg dem ordentlig. Er bl.a. i tvil om hvorvidt VM Fin/Hurtig også heter kun "Fin-/Hurtigpistol. Fint om den snille svareren kunne kontrollert om bokstavene i parantes også stemmer, og fylt ut der det mangler. Om det er et program jeg har utelatt, men kun for 22 og 45 ACP, er det flott å få dette/disse også. Kunne én av dere der ute tatt dere bryet? Ps! Kjenner allerede til 7M (eller 7MR?) - som er Hurtig Militær, og som skytes på 10, 8 og 6 sek.

 

 

 

HURTIGPISTOL (7F/7G)

(Duellskive)

 

4 x 5 skudd - 10 sek.

4 x 5 skudd - 8 sek.

4 x 5 skudd - 6 sek.

 

------------------------------------

 

STANDARDPISTOL (5)

(Presisjonsskive)

 

4 x 5 skudd - 150 sek.

4 x 5 skudd - 20 sek.

4 x 5 skudd - 10 sek.

 

------------------------------------

 

NAIS

(Duellskive)

 

# 3 KLASSER: Fin (22 - 32), grov (38 - 45), og luft.

# 25 m., én hånd.

 

2 serier á 5 skudd 150 sek.

2 duellserier á 5 skudd (Fyll inn HVA dette består av!!! Takk)

1 serie á 5 skudd 20 sek.

1 serie á 5 skudd 10 sek.

 

.----------------------------------------------------------

 

VM FIN og GROV

(Presisjonsblink og Duellblink)

 

Presisjonsdel: 6 x 5 skudd á 5 minutter.

Duelldel: 6 x 5 skudd á 3 sek. framme.

Link to comment
Share on other sites

# 3 KLASSER: Fin (22 - 32), grov (38 - 45), og luft.

# 25 m., én hånd.

 

2 serier á 5 skudd 150 sek.

2 duellserier á 5 skudd (om jeg ikke tar feil, er dette, og det er meget muligt) 2x5 skudd a 3 sek framme, som i duell delen på vm fin/grov. Der det avgis 1 skudd på 3 sek.

1 serie á 5 skudd 20 sek.

1 serie á 5 skudd 10 sek.

Totalt 30skudd og 300 poeng.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisan og takk for sist, siden du tar "den" tonen. Antar jeg at jeg har tråkka uti igjen. NAIS var ikke nevnt med ett ord som jeg kan huske i nybegynner kurset, i tillegg er ikke bane skyting min sterke side med alle sine regler. Regler jeg ikke er vant til å praktisere, og merk disclaimeren i forige innlegg :wink:

 

Første gangen jeg hørte om NAIS, var forleden da jeg så noen gamle resultat kort på en tavle. Så jeg har lest regelverket, og (som man ser i det jeg skrev) har foretatt en gjettning på duell delen (litt forvirrende skrevet for å si det slik), basert på NSF reglementer for annen skyting (som jeg gjerne lett kan ha misforstått).

 

Så om (og det bør vel du kunne :wink:) kan korrekte svaret, burde du kansje legge det ut her for oss stakkers middelhavsfarere.

Ikke minst siden jeg har tenkt å få tatt opp igjen NAIS skyting på klubbens program, skulle jeg ønske dette ble helt klart.

 

P.s. Siden du først er på banen (og har kontakter), Mega link og NAIS. Ligger NAIS inne i Megalink opplegget? (har ikke programmet oppe og gå her hjemme).

Link to comment
Share on other sites

Duell foregår på duellskiven slik:

På klar svinger skiven bort i 7 sek. Så kommer den frem i 3 sek, og det skal da avgis et skudd.

Dette gjentas fem ganger.

På elektronikk styres dette med et rødt lys over skiven og et grønt lys under skiven.

Rødt lys tilsvarer at skiven svinger bort. Grønt lys: skiven svinger frem.

Link to comment
Share on other sites

V_olden: Og hva er nå dette for slags spørsmål? Vingemutteren - bra med alt av svar, jeg får bare avvente og håpe noen orker jobben med å rette. Dét jeg har skrevet er til dels det jeg kan, og resten funnet på NSF. Særlig bokstavene er viktige, da programkjøre-maskinen i klubben kun er merket med 6F, 5 osv., og like så på en del terminlister. Jeg skjøt NAIS for 15 år siden i klubben den gang, husker det var moro og kunne tenkt meg å kanskje dratt i gang NAIS også der jeg bor nå. Og NHD: Sikter svaret ditt til duell-delen i NAIS-programmet, eller bare "vanlig" duell?

Link to comment
Share on other sites

NM: Jeg stilte bare spørsmålet fordi jeg lurte på hvilken klubb som har nybegynnerkurs uten å introdusere nybegynnerne for duellskyting. Jeg synes det virker litt rart, men det kan hende jeg har misforstått?

 

Vingemutteren: Det mener jeg bestemt det er. Ta en telefon til karsken(AIW) så kan han svare på det. Og hvilken tone er det jeg tar? Jeg stilte bare et spørsmål...

Link to comment
Share on other sites

V_olden, klagde ikke på tonen. Hvis du ikke forstår at et slikt spørsmål - uten begrunnelse - kan få frem litt noia, så er det greit. Viste seg å ikke være noe galt, men sosialt lurt å begrunne et spørsmål som dét. I hvert fall er det MIN mening og årsaken til motspørsmålet mitt. Jeg vet ikke om du gjennom Nybegynnerkurs mener sikkerhetskurs..? Skjøt i Tønsberg den gagnen i hvert fall, og bra tilrettelagt for nye der, med bl.a. handicap-system på nettopp hurtig- og duellskyting to ganger i måneden. Men som sagt; dette er 15 år siden nå.

HVIS VM Fin og VM grov heter 6F og 6G, så tror jeg jeg er i mål med forespørrelsen. Gjør de det? :D

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen, V_olden: Jeg tror jeg skjønte nå hva som har skjedd: Jeg skrev et svar på en annen tråd til Vingemutteren, en humoristisk en, og jeg regner med at Vingemutterens kommentar om tone var til meg. Antagelig har dere postet noenlunde på likt, så derfor ser det ut som at kommentaren er beregnet på deg! Regner med at dette stemmer? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...