Jump to content

Noen som vet ka hagle dette er?


Xesray

Recommended Posts

Har en gammel hagle 12/76.

Denne skal bli spiker den er rusten å ser jævlig ut.

Men eg har aldri vist ka merke hagler er.

Har skutt mye med den i begynnelsen på jeger tiden min.

Men når begge løpene går av samtidig å det er en del slark i den så tør eg ikkje bruke den lenger.

Så legger med noen bilder, i håp om dere vat der.

Det står made in Italy

A modell 183

799363.jpeg

799365.jpeg

799366.jpeg

799368.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ja her er vi faktisk i den unike situasjonen at alle kan ha rett!

 

Vil nok tippe at den egentlig heter Marochini (usikker staving) og at den er laget i et omeråde i italia som heter Brecida(usikker staving) Min første ervervede hagle hos erverdige Hauk sport i Drammen var kliss lik og het ihvertfall det.

 

Når det er sagt så var det mye lisensproduksjon der borte, så lik hagle kan hete forskjellig!

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Mener også den kan hete Marocchi. Hadde en Marrochi, tror kanskje tillegsnavnet på den var fighter. Mange herrens år siden, og var nok en av mine hagler. Hadde mye trøbbel med den, og det hadde nok stått flere tiurer på fellingskontoen min om den ikke hadde klikket i tide og utide.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Mener også den kan hete Marocchi. Hadde en Marrochi, tror kanskje tillegsnavnet på den var fighter. Mange herrens år siden, og var nok en av mine hagler. Hadde mye trøbbel med den, og det hadde nok stått flere tiurer på fellingskontoen min om den ikke hadde klikket i tide og utide.

Enda en ja:) Denne har eg ikkje hatt noe problem med uten 2 skudd på en gang, i ny å ne. Det gjør litt vondt også.

Link to comment
Share on other sites

Har min enda, den har sikkert gått 10-15000 skudd uten problemer.Har to løp til min, et 60cm m cylinder borring, og et på 70 m 3/4 og 1/4 borring. For de av dere som leste våpenblader og tester på slutten av 80 tallet vil muligens huske at denne børsa ble testet under navnet Marochi :roll: el . Den fikk gode tilbakemeldinger bla pga dobbeltvirkende fallsikring, som ikke var så vanlig på billig hagler på den tiden.

 

Rett stokk, nesten uten cast off. Noen mener at den passer bra til mange da, andre sier at den ikke passer noen pga den rette stokken. Jeg skjøt til sølv i et lokalt mesterskap m min (23 a 25 leirduer)

Sammenlignet m en Baikal o/u er den nesten smekker!

 

Tror det er sånn at Marochi er orginalen, og at de har lisensprodusert for flere.

Link to comment
Share on other sites

Denne ligner mistenkelig på en Marocchi (med forbehold om at denhet Marrochini....) som jeg hadde som min første hagle, på slutten av 80-tallet. Billig og enkel hagle. Min hadde 2 avtrekkere, og man kjente det i skulderen ved å bruke bakerste avtrekker først. Da gikk begge skudd... En kammerat kjøpte identisk hagle, men den var merket McKinley (solgt på Intersport).

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar folkens. Til alle dere som ikkje liker at våpen blir til spiker, så er det et par stk så vil kjøpe denne, noe eg ikkje trodde noen ville. Så de skall få mange gode timer sammen med dette våpene. Før de kan bruke den.

Eg gidder ikkje å bruke kr og timer på å fikse den, så godt noen har noen fine hobby'r :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...