Jump to content

Bolt vs Mini 14


Xesray

Recommended Posts

Og du tenker sikkert enda en rifle tråd :shock:

Men eg fikk holde en mini 14 i dag hos våpen søylen, å den er digg :mrgreen:

Eg er ute etter en rifle i 223, eg er links skyter, men mener og tror at dette ikkje har noe å si på en mini :?::?:

Det eg var ute etter er en bolt rifle med tykt løp, og kom frem til at eg vil ha en remington.

Men no er eg usikker IGJEN :lol:

Har lest her inne at noen har samlinger innen for 9'eren. Men da kor stor er den skiven :?:

Eg vil ha en rifle til alt fra toppjakt til reve jakt. Men da sa han i butikken at toppjakt ikkje er å anbefale på en mini.

Da bør du ha boltrifle.

Er dette fakta? Er mini'en ubrukelig på toppjakt :?:

Den eg fant var en med tykt løp og man kunne stille kulebanen til en vis grad på den diksen forann på løpet som eg ikkje husker ka heter.

Eg skal begynne å lade om noen månder, skal på kurs i februar/mars. :mrgreen::mrgreen:

Noen som kan legge litt fakta på bordet til meg?

Og ka sikte annbefaler dere til denne?

 

 

Ray

Edit ''Skriveleif''

Link to comment
Share on other sites

Det finnes i alle fall ingen dings på løpet som gjør at du kan stille på kulebanen, ikke på Ruger, eller andre våpen.

Dette kan de umulig ha påstått hos Våpen Søylen det er da oppegående folk.

Eneste anretning for stilling av kulebanen som monteres i front på løp må være en dings som er helt tett i front.

Da har du enten kulebane på eller av. :mrgreen:

 

kjøp en boltrifle du.

Link to comment
Share on other sites

Nja,yhaug.

Der menes kanskje et justebart munningslodd for tuning av pipesvingningene?

Justerer riktignok ikke kulebanen, men kan påvirke både treffpunkt og til en viss grad presisjon.

Ønsker du å stille kulebanen av, oppnås dette best ved å holde igjen skudd :lol:

 

til topic, så er TC encore også liten og nett, og til det bruket trolig endel mer egnet.

 

Trombone

Link to comment
Share on other sites

Du må jo bestemme deg om du skal ha en presis rifle for lange hold, eller om du har mer lyst på et våpen med mye morrofaktor og høyt patronforbruk :mrgreen: til toppjakt og sånt så kjøp deg boltrifle... mini 14 egner seg best til skogsjakt på rådyr etc, men skal du ha en slik så hadde jeg nok smekket på et rødpunktsikte, og vertikalgrep forran :mrgreen::D også må du jo ha 30 skuddsmag ettervært 8)

Link to comment
Share on other sites

Da etter en tlf med en her på kammeret så blir det bolt rifle på meg. Ja skrev litt feil ang den dinksen på løpet. Litt noob på dette.

Men vist man vi ha et gøyt våpen så er mini 14 rette våpene :D Det er ikkje alltid like enkel å besteme seg etter en tur i våpen butikken.

Noen her som har en Remington 700 sps tactical her da? Noen som vet rifle stigingen på denne? Dette er det andre våpene eg har sett på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...