Jump to content

Kjøp av salongrifle m/ kikkert!


Mads

Recommended Posts

Sitter å ser på salongrifle nå, og ser på en CZ 455 LUX 22 WMR. Er det noen her inne som har peiling på en fin rigg på en salongrifle? tenker på predatorjakt samt and/duer. Har sett på et 3-9x40 til rundt 1 laken. Hva tror dere om det sikte?

 

 

Og er det noen som evt. veit om en fin salonggevær pakke ? i kal .22 wmr.

 

takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med 22LR, er at du kan skyte hele dagen, og fortsatt ha råd til mat. Med 22wmr, kunne du like gjerne ha skutt 6,5x55!

 

Skulle jeg lagt et laken i kikkert, tror jeg faktisk at jeg hadde kikket på finn, alternativt kjøpt BSA-opptikk på XXL.

Link to comment
Share on other sites

.22 lr er egnet til trening og jakt på det minste. .17 Hmr og .22 Wmr kan du også ta rev og hare med. I tillegg kan du også gå toppjakt med dem. Man kan også ta med .22 lr på toppjakt, men det er jo kjedelig å måtte se på tiuren i stedet for å skyte den. Man har jo ikke lov...

 

.17 er en ganske sint liten sak. Kanskje utviklet mest som preisis skadedyrsutrydder? Den er basert på .22 WMR hylsa, men har altså 4,5 mm i stedet for 5,6 mm kule. 22 Wmr er kanskje snillest mot viltet. Tror nok mest det er smak og behag.

 

Se på CZ455 om du er i tvil. Da kan du skifte løp mellom de ulike småkalibrene. Sako Quad er også en rifle hvor du kan bytte mellom kalibrene, men den er jo noe dyrere da.

Link to comment
Share on other sites

Ja men nå sitter jeg å ser på en CZ455 22 Winchester magnum rimfire.

Men jeg lurer på èn ting. er det LOV med wmr? siden de skyter coyoter og rev og alt med det i utlandet på 137m osv i utlandet så mår da dette være ett perfekt revevåpen også om du bruker ekspanderende kuler??

 

Men, vi bor jo trossalt i NORGE, alle som sitter å bestemme regler sitter i dress og har ikke vært borti et våpen engang sikkert så...

Link to comment
Share on other sites

Jepp er klar over det nå. Det blir vel 22 wmr om det blir noe, høre med g-sport om de kan gi meg en fin pakke om de skaffer 22 wmr.

 

Det er ihvertfall akkurat slik rifle jeg trenger, og akkurat hva jeg er ute etter. Er det noen her som har noe erfaring på skuddhold på rev med rifla a? ALtså nå tenker jeg på 22 wmr.

Link to comment
Share on other sites

nå vet eg ikke hvilke børser g-sport selger, men eg kjøpte rws blyspiss ammo der før dei kasta inn håndkledet her dyr ammo men min cz gj nesten hull i hull med den ammoen. den funker også suverent på smått og stort småvilt. lykke til med våpenjakta. hvis du vet hvilken børse du skal ha så er det mye å hente på en tlf runde.cz min sparte eg 1000,- i forhold til min lokale forhandler på grunn av en hyggelig samtale med jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

Børselars på Dal har en lite brukt CZ452 i 22 wmr stående, denne er komplett med kikkert, og er ferdig gjenget for demper. Denne får du sikkert til en hyggelig pris.

 

har du noen link eller noe på den rifla?!?!?!

 

Takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Har brno cz mod 2 fra gamledager og er meget fornøyd med presisjon. Bruker sikte med 2,5 til 10 i forstørrelse med mil dot. Lett å beregne kulefall, som selvfølgelig er betydelig på 22lr. Børsa gir bra samlinger ut til 100m i vindstille vær.

 

Veit om et par til mellom 1-2000kr hvis du er interessert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...