Jump to content

Trimmelengde i 6,5x55 skan


skjørtejeger

Recommended Posts

Skan kammer er vel 56mm?? Bruker Dere å trimme hylsene Dere lader opp til skan kammer (200STR)? Hylsene blir jo lengre når de lades flere ganger. Jeg har ikke brukt hylser som er lengre enn 55,2mm i skan-kammer. Er det dumt? Mulig det går an å lade de helt til hylsehalsen sprekker eller de når 56mm. Har nå en god del hylser som er litt over 55,2mm som jeg gjerne skulle ha brukt til en siste lading til feltpatroner. Jeg ser egentlig ikke problemer med dette. Er det noen som vet om dette er uklokt, eller som har erfaring med å bruke hylsene til de nærmer seg 56mm i skan kammer?

Link to comment
Share on other sites

Skan-kammeret er vel 55 mm langt. Forskjellen såvidt jeg vet er at skan-kammer er litt trangere enn Swedish-kammer, men litt rommere enn krag-kammer. Kun snakk om marginale forskjeller.

 

55,2 mm går antageligvis bra, men jeg ville nok trimmet hylsene på den lengden, eller bare kastet de.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gidder ikke trimme hylser mer, men når jeg gjorde det før tok jeg dem når de passerte 55.2 mm.

Trimma dem ned til 54.8 mm.

Nå vraker jeg hylsene (hele parti) når de er blitt for lange.

Helpressing forlenger hylsene mest.

 

Jeg er vel litt latere nå enn før.. :oops:

 

Slitte løp har vel større (lengre) kammer enn nye! :idea:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...