Jump to content

Gjør jeg noe fundamentalt dumt?


emarkus

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Samboeren min var så snill at hun kjøpte revolver til meg (s&w pc 627), og jeg tenkte å gi noe tilsvarende tilbake, og valget har falt på denne:

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=330

 

Den vil bli brukt til koseskyting på (NSF Duell)skiver inne og ute fra 15-25m.

 

Ser at flere her inne "reklamerer" for den og har bare gode ord om den.

 

Jeg kjøper ikke noe dumt? Hun har selv sagt at hun vil ha noe med litt mere futt enn en .22lr, men vil ikke ha noe for kraftig.

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

Pistolen i seg selv er vel helt på det jevne, men om hun ikke har skutt en del fra før kan nok denne bli litt kilen å skyte bra med. 9mm er ikke det enkleste å starte med. Om du vil gå for kalibret er det enklere å skyte bra med tyngre våpen. En revolver i .38 med litt pipe er jo også et alternativ. Om dama har skutt mye fra før kan du glatt se bort fra dette.

Link to comment
Share on other sites

@Mido: Hun har ikke lyst på revolver :( Hun har skutt 4-6 ganger i mnd det siste halvåret.

 

@Think!: Takk, den så jeg ikke :) Var ikke rare prisforskjellen heller.

 

Andre tanker?

 

Tja, en 1911 er jo en "riktig" pistol, den har det beste avtrekket (trolig ikke fra fabrikk men en børsemaker fikser det for rundt 1000 lappen), den er tung og har lang siktelinje. Winge har jo S&W 1911 Pro i 9 mm, ulempene med den er at den ikke har stillbare sikter og tykke skjefteplater (=stort grep). Det med skjefteplatene kan du enkelt fixe selv, innenfor $100 har du masse digg å velge i.

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun skal få masse selvtillit på banen bør du kjøpe en match-pistol til henne. En .32 long pistol som ikke folk bruker mer.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26136978

 

.22 settet er ypperlig. og skal det smelle mer, er .32 settet tingen. Like lett å skyte med som .22, men "mer".

 

Ulempe--> ser ikke ut som en elegant pistol.

 

PS: Jeg har ikke noe med selgeren å gjøre i det helle tatt.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svarene.

 

@cz27: Vet at en matchpistol i .32long er det letteste å skyte med, men er ikke det som står på ønskelisten. Hun har prøvd en benelli i .32 som hun beskrev som kjedelig :D

 

 

Ser ut som om jeg ikke gjør noe fundamentalt dumt, selv om jeg vet det ikke er det ideelle :D

 

 

Igjenn takk for tankene :D

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...