Jump to content

lage lerduekaster!


buttolo

Recommended Posts

hei!

 

jeg jobber som sveiser/platebearbeider, så har mange muligheter på jobben og i tankene!

jeg tenkte på å lage meg en lerduekaster!

 

førsteomgang så har jeg litt 30x30x3mm vinkelrester og 20mm stangstål rester som jeg har reddet fra skrapkassa.

vurderte også og lage den i aluminium, men fant ut jo tyngre den er, jo bedre er det!

 

festemåten vil være og lage noen "jordspyd" så høyden på bena blir ca 300mm, som blir trått ca 150 - 200mm nedi bakken, for og stå stødig.

 

som fjær, så har jeg en trampolinefjær, som jeg lurte på om vil fungere, noen som har noen formening om det?

 

problemene mine er foreløpig:

 

*utløser mekkanisme som fungerer

* ca mål på lengde og bredde på hele kasteren

* må vite høyde på lerduer

* lengde på kastearm

 

noen som kan hjelpe meg her?

 

har ingen i nærheten med lerduekaster, og gidder ikke fly i butikken med tommestokken heller! :lol:

 

andre tips og råd, tas gjerne i mot!

 

 

da prossessen er i gang, legger jeg gjerne inn bilder fortløpende av prosjektet mitt.

 

håper på gode tilbake meldinger :D

Link to comment
Share on other sites

Hei!