Jump to content

.223 ammunisjon


teoball

Recommended Posts

Betalte 2,90 pr skudd på XXL på Lade i Trondheim, for Rem UMC helmantel, men det var i februar. Har ikke vært der siden, så vet ikke om de ennå selger til den prisen.

 

Jeg å betalte 2,90 pr skudd på XXL (Lade) i slutten av februar. jeg kjøpte det de hadde igjen for den prisen :lol:

 

Var innom XXl i dag, da kostet skudda 3,90 pr, smell. Han ble lang i maska kompisen min som skulle kjøpe seg amo til sin 222,rem for litt trening. De kosta 9,90 pr,skudd (Norma) :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tillater meg å bruke denne gammle tråden. VSF`en i 223 er straks i hus. Denne har 1:12 stigning, noe som ikke plager meg nevnverdig da den ikke er tenkt brukt med de tyngste kulen. Spørsmålet mitt er hva slags ferdigrulla som er i handelen som passer til varminting, bever, rev etc. Og om der er noen ferdigrulla under 60 grs som går ann å bruke på rådyr dersom riflene i 6,5x55, 7mm Rem Mag eller 9,3x62 skulle svikte :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet mitt er hva slags ferdigrulla som er i handelen som passer til varminting, bever, rev etc.

Når du skriver passer til, mener du da at du skal ta vare på skinnet. Da sies det at 50 grain kan bli litt tungt til rev, at en bør ned på 35 grain for å unngå gjennomskyting. Det tror jeg jaktdepotet har i 223.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ville ikke lage ny tråd, så låner litt.

 

Noen som har erfaring med Sellier & Bellot sin ferdigrulla 55gr SP i 223?

 

Fant en full pakke her, og lurte på om det kunne være noe for rådyret. Så slipper jeg å sette meg ned å lade Game King.. :P Latskapen lenge leve!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...