Jump to content

SB 1,1-4X24 FLASH DOT


Blåbær

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt et slikt kikkertsikte brukt. Lyset fungerer kun fra styrke 7 og oppover. Har også et Zenith 1,5-6x42 og der er det lys med økende styrke fra 1 til 11.

 

Er det være slik at lyset bare fungerer når bryteren står på 7 til 11 (det er jo ikke noe nattsikte allikevel) eller må jeg sende siktet til reparasjon?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du leser hva jeg har skrevet ser du at det lyser på styrke 7 - 11. Batteriet virker fint.

 

Ingen som har et slikt kikkertsikte???

 

Om du er så jævla irritert over at vi prøver å hjelpe deg, så gi fan i å spør da!!!

 

Mitt S&B kikkertsikte fungerte akkurat som du beskriver når batteriet var dårlig, så derfor tenkte idioten meg at samme kunne være problemet med ditt sikte. Mitt sikte var riktignok et 2,5-10x56 med kun skumringslys.

Link to comment
Share on other sites

..det var helt svart opp til 6. Fikk bytta det og nå funker det på hele skalaen.

Da har jeg samme feil på mitt sikte. Får sende det inn til reparasjon.

 

@ tikka3: Jeg skriver i mitt første innlegg at jeg også har et S&B 1,5-6x42 hvor lyset fungerer på alle styrker. Altså jeg vet hvordan lyset fremstår på alle styrker fra 1 til 11. Til info så er lysprikken på styrke 1 helt grei å se i mørket, så dette systemet er overhodet ikke noe som er beregnet for bruk med restlysforsterker. Videre fungerer mitt 1,1-4x24 på styrke 7 til 11. Dersom batteriet hadde vært flatt ville det vel ikke være noe lysprikk overhodet :?:

 

Så mitt initielle spørsmål var dermed hvorvidt S&B Zenith Flashdot 1,1-4x24 kun har lys beregnet til dagslys på styrke 7 til 11. Hvilket nå er besvart av "Hole in one"

 

Jeg beklager på det sterkeste at du og "358 Win" opplevde at jeg ble litt irritert over å måtte forklare spørsmålet flere ganger. Jeg er svært lei meg for å ha opprørt dere i den hellige juletid og ønsker dere en velsignet og rolig nyttårsfeiring :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Dersom batteriet hadde vært flatt ville det vel ikke være noe lysprikk overhodet

 

 

Nja, om du leser hva jeg skriver 8) så virket lyset først når jeg kom opp på 7-8. Før det var det helt mørkt. Etter jeg bytta batteri lyste prikken fra 1, og enda sterkere enn før på 7-10. Altså batteriet var ikke flatt, men dårlig.

 

Men det høres jo ut som det er noe galt med denne, da er det vel bare å sende den inn. Tipper det første de sjekker er batteriet 8)8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...