Jump to content

Noen med erfaringer fra SW1911?


Speed

Recommended Posts

Er det noen på forumet som har besittet eller brukt 1911 fra Smith?

Mer spesifikk SW1911DK i .45, da ikke noen form for proff serie.

 

En slik ligger under juletreet. Desverre var flere amerikanske forum mer til forvirring enn forklaring, da de aller fleste hadde erfaringer som ble vel motargumentert av andre med andre erfaringer.

 

Er det noe jeg bør være klar over med nevnte modell?

Er det noe som bør gjøres med nevnte modell?

 

Takker for all hjelp og innsikt mens jeg gledre meg til nyåret.

 

God Jul og godt nytt skytter år!

Link to comment
Share on other sites

Har pusla litt med en sånn en hvis det er samme type vi snakker om da. Hva står DK for?

Uten å kjenne til den diskusjonen du refererer til, var den grei og kurant nokk. Eneste jeg ikke var så begeistret for var utdrager systemet. Ville helst se en tradisjonell lang utdrager hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Har pusla litt med en sånn en hvis det er samme type vi snakker om da. Hva står DK for?

Uten å kjenne til den diskusjonen du refererer til, var den grei og kurant nokk. Eneste jeg ikke var så begeistret for var utdrager systemet. Ville helst se en tradisjonell lang utdrager hver gang.

 

Det var ingen spesifikk diskusjon jeg siktet til. Men det var ikke lett å få noe ensidig svar. Eksempelvis var det noe snakk om denne utdrageren. Fordeler og ulemper ble ikke nevnt. Forutenom at en var bedre enn den andre. Typisk var i denne stilen: "den jeg kjøpte er bedre enn den du kjøpte", eller "jeg har hørt at den andre er mye bedre enn den ene."

 

Det gjør man seg ikke mye klok på.

 

Men for de som lurer er det denne som skal prøves på nyåret.

 

sw1911dk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har noen greie/milde ladninger - hvis du vil ha/trenger det.

 

 

Skyt! med den!

 

 

 

Jeg kan love brukerne av forumet at denne skal skytes med, så langt lommeboken holder.

 

Med tanke på kostnad av ammunisjon; håper jeg at dette jager meg til å lade på egenhånd. Det er mer frykten for å gjøre dumme ting bak benken enn innvisteringskostnadene som har hindret med fram til nå.

Link to comment
Share on other sites

En i klubben har en slik. God presisjon og bra sikter, men noe tungt avtrekk, ellers ganske standard 1911. Om man liker 1911 (jeg gjør) er det et bra våpen, selv om sikkert enkelte vil ønske å gjøre noen "forbedringer" Avtrekk er vanligvis greit å fikse. Presisjon på dagens CNC våpen er vanligvis adskillig bedre enn hva de aller fleste klarer å utnytte.

Link to comment
Share on other sites

Er dette et nytt våpen? Hvis ja, hva skal du med børsemaker? Igjen, skyt med våpenet.

 

Alt for ofte skal noen gjøre ditten eller datten med et nytt våpen før de vet hva våpenet er godt for, bare fordi tredjeperson synes ett eller annet - bare tull.

 

Skyt! 5000 skudd så du blir kjent med pistolen. Det går på noen måneder. Så kan du heller gjøre deg opp en mening om noe må gjøres.

 

Hvis det var meg (og jeg kan love at det har det vært ved flere anledninger) så hadde knapt våpenet rukket å kjøle ned mellom øktene, særlig ikke en 1911! :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...