Jump to content

Gammel sideligger med problemer


Glenn_G

Recommended Posts

Hei igjen. Har en gammel sideligger som har et problem. Ejektorene fungerer 100%, sender alu-klikkpatronene langt avgårde :lol: Men når jeg skal sette dem inni igjen så er ikke haglen nok knekt til at de kan entre! Jeg må altså brekke den opp ekstra for å få inn nye "skudd." Ser for meg at det kan bli rimelig knotete om hagla skal has med på jakt.. Slik ser det ut når jeg har knekt ekstra for å få i klikkpatroner for å vise hvor mye som mangler på normal vinkel for lading. Dette er altså etter at ejektorene har gjort jobben. Hagla skulle nå vært uten patroner og vært klar for å ta imot to nye skudd:

IMG_5247.JPG?psid=1

(Klikkpatroner på bildet, bare så det er nevnt)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt oppe hele mekanismen og fjernet en del gammel "gøgge" uten at det hjalp noe. Alt er rengjort og oljet/greaset opp igjen men resultatet er likt.

Om jeg holder en hånd på kolben og en på forskjeftet og knekker hagla, holder vekten av hagla med venstre hånd på forskjeftet og slipper kolben så er vekten av kolben/mekanismen akkurat nok til å holde nok åpning for å sette i nye patroner. Men om jeg holder på kolben og slipper forskjeftet så lukker hagla seg litt slik at nye patroner ikke kan settes i. :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...