Jump to content

Bakre optikk løsnet på Zeiss-siktet.


Ragnar

Recommended Posts

Har et ca 10 år gammelt Zeiss Divara 3-12/56 sikte på jaktriflen. Da jeg skulle skru på den bakre sikteoptikken slik at bildet i siktet ble skarpt (jeg bruker briller -1,5), oppdaget jeg, når jeg hadde fått frem et skarpt bilde, at denne delen av siktet var løst og kunne flyttes ut/inn bare ved å trekke eller skyve på det.

 

Noen som har erfaring med dette, og eventuelt hva man skal gjøre? Trakk ikke denne delen av siktet helt ut, men ble selvsagt temmelig betenkt. Noen sikter er jo fylt med en spesiell gass osv.

 

Ragnar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde det samme med min Diavari 1,5 - 6 x 42 for et par år siden. Tok kontakt med Zeiss i Norge, og sendte den inn til dem. Fikk tilbake kikkerten, ferdig reparert etter noen uker. Eneste kostnad var porto for å sende inn kikkerten. Kikkerten var i underkant av 10 år gammel da dette skjedde. Fikk også tilbud om å låne en annen kikkert mens min var til reparasjon.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg har en zeiss håndkikkert som jeg kjøpte for maaaange år siden. Veldig glad i den! Mista den i fjellet på rypejakt, og dekselet knakk. Sendte den til zeiss Norge, som sendte den til Tyskland. Fikk den tilbake med nytt deksel, og overhalt inni, uten kostnad. Fantastisk! Altså ikke noe å lure på, ring zeiss.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...