Jump to content

6mm BR die-sett


hopmark

Recommended Posts

Har nå gått til innkjøp av 6mm BR løp til min sauer 202. Kuler, krutt og tomhylser er kjøpt inn, men die-sett er ikke kjøpt enda da jeg ble litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Er selvfølgelig opptatt av best mulig presisjon, så da er vel die med bushing det å anbefale??

 

Noen som har gode tips og komme med?

Link to comment
Share on other sites

Redding neck type s med bushinger,og helst titannitrat i str .267.

Du får også redding FL type s som er ei body die samtidig som den har løs bushing.

Competition redding seater eller forester ULTRA seater.

 

I min gamle 6mmbr hadde jeg 267 bushing, mens i en kompis sin 6mmbr ble denne bushingen litt for trang.

 

Hadde tenkt å selge mitt helt nye die sett, men jeg har akkurat tatt løs på ett nytt 6mm Br bygg.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

 

Ringte Alvestad idag å han hadde kun Forster sett inne, så neck sizer og kuleisetter ble bestillt. Så får se hvordan dette fungerer, hvis ikke blir det vel byttet ut med redding competition sett. Det har jeg forøvrig i 6,5x55 også, å de er jeg veldig fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

titannitrat

:mrgreen: Tror ikke det. Titannitrat , Ti(NO3)4, er ikke noe jeg har sett noengang, men metallnitrater generelt er reaktive, sterkt oksiderende, tildels giftige, og vanligvis knapt nok stabile i tørr tilstand.

 

Sinclair kaller det Titannitritt, som også er rablende feil.

 

Titannitid TiN, derimot er et gulfarget (vanligvis), meget hardt og slitesterkt stoff som brukes til verktøy og til belegging av verktøy. Disse bushingene kan anbefales på det beste.

til trådstarter, så ville JEG ventet på Redding settet. Redding Competition, de er best. Redding Comp Sizer og Forster kulesetter er billigst, av de dyreste...

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

titannitrat

Titannitid TiN, derimot er et gulfarget (vanligvis),...

 

Skriveleif? Du mener vel titannitrid? http://no.wikipedia.org/wiki/Titannitrid

Engelsk: http://en.wikipedia.org/wiki/Titanium_nitride

 

@6x47: Hvorfor type S og ikke competition? Comp.sizeren gir full støtte av hylsa før den trykkes inn på bøssingen. Type S kan gi skeive hylser, ihvertfall i teorien. Om det har noen praktisk betydning kan en jo lure på. Strengt tatt burde vel die og kammer være kamret med samme brotsj.

 

Jeg er veldig begeistra for Lee collet. Har hatt lyst til å prøve på 6BR i stedet for Redding comp. Bruker den på 6,5x55 og .22-250.

Link to comment
Share on other sites

Type S neck sizer er økonomi utgaven, Type S Full length med bushinger er for dem som setter funksjon i høysetet.

Jeg har ikke brukt Redding type S neck sizer. Men Competition neck tidligere.

Trådstarer ! Vil tru at kruttmålet ditt har ei universal trakt. Det må jo være enkelt å sjekke.

 

Lurer på om du satser på å få god mating i sauer`n?

Link to comment
Share on other sites

Ja vil tru det er universal trekt på målet, bruker det samme på alt annet jeg lader.

 

Satser på at matingen vil gå bra ja, er 308 magasin, så hvis jeg har skjønt det rett, så er dette magasinet det som klaffer best ang mating.

Hvis ikke så må det vel litt modifikasjoner til.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Hopmark: Har du testet mating enda? Går med samme tanker, men mateproblematikken er det som hindrer meg.

 

Litt seint svar her :)

 

Men matingen går over all forventning, jeg har nesten ikke hatt problemer enda. Glir meget bra hos meg, også med det nye 5-skudds magasinet jeg kjøpte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...