Jump to content

Beretta 87-Target VS 89 22-kaliber


Luft

Recommended Posts

God Morgen!

 

Jeg ser flere lurer på "forskjeller" mellom Beretta 87-target og Beretta 89 - 22kaliber, men ingen utfyllende svar.

 

Jeg er på nybegynner-stadiet, og har bestemt meg for å kjøpe en Beretta - av den gode grunn at jeg rett og slett må bestemme meg for noe, for så å finne ut om det var et godt valg. :roll:

Jeg håper derfor denne tråden ikke vil dreie seg om alle mulige andre valg av pistoltyper.

 

Jeg er medlem av en liten pistolklubb, med få erfarne skyttere, så muligheten å prøve diverse pistoler er relativt snever..

Når jeg Googler disse 2 pistolene, dukker de opp om hverandre, og jeg får da et problem med å skille de fra hverandre.

 

Noen som har positive/negative opplevelser med disse?

vesentlige forskjeller?

 

tusen takk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bare for å ha gjort det unna først, personlig ville jeg nok ha gått for en helt annen italiensk sak, en Paradilldalli med pneumatisk buffersystem, tungsten kontravekter, ortopedisk RTF grep(nesten som på Glock gen. 4) og strekklimte såler….

 

Så vidt jeg vet så er 87 Target den modellen som produseres og selges nå, mens 89 Standard, og Gold Standard er modeller som ble produsert på 70 tallet frem til midten av 80 tallet.

Begge har vel like solid rykte for god funksjonering og lite feil.

 

Begge er pistolene er likt bygd opp og mange deler går om hverandre.

 

Her er tegning av 87 target:

87_00_01_esploso.jpg

Her er 89 Gold Standard:

89GS_00_01_esploso.jpg

Går man enda litt leger tilbake i modell rekken så har man modell 76 som neppe står tilbake for noen av de nyere utgavene:

10_-1718691145.jpg

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21205410

 

Hadde det ikke vært for at jeg hadde en slik overnevnt Paradilldalli men mye fancy stæsj(særlig de strekklimte sålene) så hadde nok en Beretta stått høyt på lista.