Jump to content

kikkertsele i norge?


YnStee

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en jallaversjon på Villmarksmessen, og har sett den for salg på nesten hver messe siden. Aner ikke hva den heter og hvem som har den...

 

Er definitivt en grei løsning. Jeg går ikke tilbake til gammel nakkestropp.

Link to comment
Share on other sites

har sett et par forskjellige versjoner, et par der kikkerten henger i et par tau ender fra selen, det virker til å bli for løst....den til cabelas henger i sjølve strikken, ser meget bra ut, så hadde vært interessant vist om det er noen norsk forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Har en slik en. Før og etter sier jeg bare. Nå merker jeg ikke at jeg har kikkerten på brystet. Kan gå en hel dag uten å føle tyngde eller ubehag. Bruker en Zeiss 10x40. Blir brukt mye mer når den er på plass. Du kan bevege deg raskt, kikkerten er tett inntil kroppen uansett. Elastikken gjør at den er lett å ta opp foran øynene når du skal bruke den. Og det skal man!! Løp og kjøp!

Mener min heter Bino-caddy.

Link to comment
Share on other sites

Swarovski har en tilsvarende

http://www.swarovskioptik.at/index.php? ... 20262&css=

(se Bino Suspender under Binoculars)

Disse selges av Schou Våpen og deres forhandlere for 311,-. De har også en tilsvarende fra Butler Creek (BC) til 186,-. Jeg har prøvd begge og foretrekker Swarovski pga. brukervennlighet. Jeg har ikke brukt dem lenge nok til å vite noe om holdbarhet.

Slik bæresele har blitt en selvfølge for meg når jeg vet det står smyging og kryping på programmet. Anbefales. :)

Link to comment
Share on other sites

Har en slik en. Før og etter sier jeg bare. Nå merker jeg ikke at jeg har kikkerten på brystet. Kan gå en hel dag uten å føle tyngde eller ubehag. Bruker en Zeiss 10x40. Blir brukt mye mer når den er på plass. Du kan bevege deg raskt, kikkerten er tett inntil kroppen uansett. Elastikken gjør at den er lett å ta opp foran øynene når du skal bruke den. Og det skal man!! Løp og kjøp!

Mener min heter Bino-caddy.

 

har funnet den på midway.no nå faktisk! skal bli godt slippe bli lang i nakken etter en dag på jakt etter dette! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...