Jump to content

Fjellski?


sirhitalot

Recommended Posts

Har selv brukt Åsnes Rago i noen år. Er vel på tredje paret, da jeg går endel på ski. Valget av disse kommer av at de har skikkelig dobbeltspenn og holder godt på smøringa. I 205 så bærer de godt nok og med feller på er de helt kurrante å jakte med.

 

Nå har Åsnes flytta til Kina, så jeg kjøper nok ikke et par til. Skal ha norske ski av prinsipp, og da er det vel bare Madshus igjen.

 

Men vil du ha noe litt spes så ville jeg leita litt etter Åsnes Combat Cap. Dette er skia som forsvaret har brukt i noen år, og den er litt bredere enn min. Samme mål som den gamle Nansen-skia.

 

Bor du på innlandet i kaldt og tørt klima så er jo Rønning treskifabrikk litt småfrekt, og svenske Tägnsnäs (Rajd). Her på kysten i nordnorge er det for mildt for sånt.

 

God tur.

 

Bård

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dessverre ikke gode fjellski, men blir ikke lei meg om det ligger et par Åsnes Combat/Ingstad under juletreet i år. Det virker som om de er det optimale for flerbruk: Dagstur vs langtur vs topptur. Ideelt sett trenger man vel 3 forskjellige par, og hvilke 3 det er vil variere fra person til person :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Åsnes Combat med Voile 3 pin cable i fjor, og er også storfornøyd. Litt lite spenn mtp kortfellene, så jeg kappet de 10 cm kortere en annbefalt. Det er mulig skia ble litt korte, og dermed litt lite spenn. Kjøpte 180 ski, og er 166, cm, og 66 kg. Kunne brukt 190, men så er det det med manøvrebarhet nedover og i tett skog da :roll: Kjøpte også Lunhags skistøvler som jeg ikke kan få fullrost mtp kalde tær :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...