Jump to content

Gjenge løp for demper.


Recommended Posts

En gjengedimensjon er en gjengedimensjon enten de er slått i benk eller med snitt. Slår man gjengene i benk har man muligheten til å velge dybde, men det er ikke nødvendigvis bare positivt å lage dem for trange heller. Det er brystningen mot ansatskanten på løpet som retter av demperen - ikke gjengene. Er man redd for at demperen skal løsne, kan man bruke fingjenger, eller gå for en teleskopisk variant med støtte i bakkant over løpet.

Link to comment
Share on other sites

En gjengedimensjon er en gjengedimensjon enten de er slått i benk eller med snitt. Slår man gjengene i benk har man muligheten til å velge dybde, men det er ikke nødvendigvis bare positivt å lage dem for trange heller. Det er brystningen mot ansatskanten på løpet som retter av demperen - ikke gjengene. Er man redd for at demperen skal løsne, kan man bruke fingjenger, eller gå for en teleskopisk variant med støtte i bakkant over løpet.

 

Takk Morten ! Da vil det si du helst foretrekker 1 fremfor 1.5 stigning ?

Link to comment
Share on other sites

vanlige gjenger på salong er jo UNF da som er fingjenger...

 

 

hva med å slå de i benk for så å ta ett "finkutt" med snitt etterpå?

 

Jeg har pleid å gjøre det, da er jeg sikker på at jeg får helt riktig profil på gjengetopp/bunn.

Link to comment
Share on other sites

Er gjenging i benk med bakke like bra som og få slått gjenge i benk :?:

Får ikke en gjenge med bakke større slakke :?:

 

 

Gjenging i benk med riktig verktøy vil altid være bedere enn gjenge snitt. ALTID!!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...