Jump to content

Fasanjakt - Skytetips mottas med takk


Muntjac

Recommended Posts

Hei,

 

Skal til England på drivjakt etter fasaner om et par uker. Har vært noen ganger før, og det er jo superhyggelige dager, selv om det ikke har så mye med "jakt" å gjøre.

 

Problemet er at de er så innst inni helvete vanskelige å treffe der de kommer flygende mot deg. Jeg bommer helt latterlig mye. Er det noen som har noen sikre skytetips på motflygende vilt?

 

Mvh Muntjac

Link to comment
Share on other sites

Ja... ta med godt med patroner, og dra til nærmeste skeetbane og skyt et par tusen skudd på høy 8'er :D .Eller kanskje enda bedre, få en kompis til å sende lerduer mot deg fra en høyde.. Det er nok også fint å ha en høy stokk på fasanbørse. Har sett engelske fasanhagler,de har ekstremt høye stokker..

Link to comment
Share on other sites

Mener at det i oktober eller novemberutgaven av Shooting Gazette finnes en "skyteskole" for "high birds", sitter på jobben nå så jeg kan ikke sjekke hvilken utgave det er. Det dreier seg etter det jeg husker mye om sving, vektfordeling og det å etablere fuglens fluktlinje for deretter å ha kraftig stort foranhold. Engelskmennene skyter gjerne fasaner som bakser 40 meter opp i luften, og da bør du ha ganske mye trangboring og langt foranhold... Tror ikke skeet-trening er det optimale, ville vel heller satset på sporting som trening, da kan du jo øve på motflyvende fasaner og høye fugler...

 

Edit:

Fant ut at en del av magasinartiklene finnes på nett:

http://www.shootinggazette.co.uk/shootfeatures/153139/TEN_Shooting_Tips_you_need_to_know.html

Er ikke hel sikker på at det var denne artikkelen, synes å huske en del illustrasjoner...

 

Tenkte kanskje det var i The Field jeg hadde lest artikkelen, men fant den ikke der heller.

 

Kom imidlertid over en annen artikkel som kanskje kan være nyttig:

http://www.thefield.co.uk/features/437470/Shooting_Tipping_the_gamekeeper_when_game_shooting.html

Link to comment
Share on other sites

Hei pojkar,

 

Noen nyttige tips her. Jeg har booket en time på West London Shooting School neste fredag (aka holland og holland) - det kan forhåpentligvis hjelpe!

 

Blir uansett hyggelig med en varm vin etter neste lørdags strabaser. Det er bare å stryke skjorten og knyte slipset ;-)

 

Muntjac

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...