Jump to content

kjøp av hagle!


liedholm

Recommended Posts

Jeg svarer litt på siden av det du spør om her, og stikker sannsynligvis hånden i et vepsebol samtidig, men: Til skogsfugljakt vil jeg anbefale deg å se etter en smekker hagle i kaliber 20-76. 12-76 og i hvert fall 12-89 er fullstendig overkill og utgjør bare ekstra vekt og volum til den bruken. Brukt Beretta eller Browning/Miroku ville være mine førstevalg.

Link to comment
Share on other sites

om du har 12/89 trenger du ikke skyte 12/89 skudd.

 

Har sjølv silma finnskogen 12/89 og er kjempefornøyd.

Har aldri troffe på så mange skuddsjanser så før.

Ingenting å glage på sålangt, der er også deili å legge i 12/89 når det kommer en ravn fykende.

Har brukt Saga Maxium Tungsten som samler bra i våpene.

 

Er støkkjeger på rype så eg har lange turer på fjelle uten at det blir for tung.

Link to comment
Share on other sites

Hei Liedholm,

Jeg er ikke helt sikker på hvor Silma og Zabala er produsert, men tror det kan være i Tyrkia. Hvis det er tilfelle ville jeg gjort som CatLikeFox foreslår, og kjøpt en Lanber (Spania) i stedet. Disse er i samme prisklasse og har et bra kvalitetsrykte, i motsetning til tyriske hagler.

 

Forøvrig? Kjøp gjerne med single trigger (bedre med hanske på), ejektorer (går kjappere å lade om) og utskiftbare choker (en fordel i disse miljøhagl-tider). Og pass på at kolben ikke har for mye fall. Lav kolbe gir (for) lave treff.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei

Har lest litt her og leta gjennom det meste av nettbutikker etter en S/S hagle med samme spesifikasjoner som Zabala på xxl: http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ha ... -s-1043471" target="_blank" target="_blank. Den har ikke akkurat blitt anbefalt her.. Jeg skal ha en S/S hagle så trenger ikke diskutere hvorfor, Det jeg er ute etter er en lett hagle med utskiftbare choker, zabala'n veier 2,8 kg å det syns jeg igrunn er nok.. Men mitt spørsmål etter og lest litt blandede meninger om denne hagla er om det finnes noen tilsvarende hagle med høyere kvalitet og hvor jeg Evt finner den? Mitt bruk er fugl og rådyr..

Prisen bør ikke overstige 15000,-

 

Takker for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...